
Οι Αμερικάνοι έμαθαν… το soccer και εκτόξευσαν τα έσοδά τους ενόψει Μουντιάλ 2026
Η αμερικάνικη ομοσπονδία ποδοσφαίρου (U.S. Soccer) παρουσίασε οικονομική έκθεση που αποτυπώνει την εκρηκτική ανάπτυξη του αμερικανικού ποδοσφαίρου. Τα συνολικά έσοδα για το οικονομικό έτος 2025 ανήλθαν στα 236,7 εκατ. ευρώ (263,7 εκατ. δολάρια), σημειώνοντας αύξηση 37% σε σχέση με το 2024, όταν η ομοσπονδία είχε αποκομίσει περίπου 192 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την καλύτερη οικονομική χρονιά από το 2017, όταν είχε καταγραφεί ιστορικό ρεκόρ.
Η άνοδος αυτή αποδίδεται κυρίως στη δυναμική επιστροφή μεγάλων χορηγών και στην αυξανόμενη εμπορική αξία του αθλήματος ενόψει του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2026, το οποίο θα συνδιοργανώσουν οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και το Μεξικό.
Χορηγίες που φτάνουν σε νέα ύψη
Τα έσοδα από χορηγίες αυξήθηκαν κατά 19%, αγγίζοντας τα 108 εκατ. ευρώ (121 εκατ. δολάρια) έναντι 91 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Μεταξύ των μεγάλων εταιρικών ονομάτων που στηρίζουν το αμερικανικό ποδόσφαιρο ξεχωρίζουν οι Bank of America, The Home Depot και Jim Beam — σύμβολα μιας αγοράς που βλέπει στο ποδόσφαιρο όχι μόνο άθλημα αλλά και πλατφόρμα marketing υψηλής απήχησης.
Η επικείμενη (συν)διοργάνωση του Μουντιάλ και η συνεχής άνοδος του πρωταθλήματος της MLS (Major League Soccer) έχουν καταστήσει το brand U.S. Soccer πιο εμπορικά ελκυστικό από ποτέ, προσελκύοντας πολυεθνικούς χορηγούς που στοχεύουν στο νεανικό κοινό και στις αυξανόμενες τηλεθεάσεις.
Μικρότερη κερδοφορία, μεγαλύτερες επενδύσεις
Παρά τη θεαματική αύξηση των εσόδων, τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν ελαφρώς από 8,4 εκατ. ευρώ (9,1 εκατ. δολάρια) το 2024 σε 7,6 εκατ. ευρώ (8,3 εκατ. δολάρια) το 2025. Ο λόγος είναι η στρατηγική απόφαση της ομοσπονδίας να επανεπενδύσει σημαντικό μέρος των χρημάτων σε υποδομές και ανάπτυξη.
Η μεγαλύτερη δαπάνη αφορά το νέο Εθνικό Προπονητικό Κέντρο Arthur M. Blank στη Fayetteville της Τζόρτζια, κόστους περίπου 224 εκατ. ευρώ (250 εκατ. δολάρια). Για το έργο αυτό, η U.S. Soccer δαπάνησε 11,4 εκατ. ευρώ (12,78 εκατ. δολάρια) μέσα στο 2025.
Τα συνολικά έξοδα για τη στήριξη των εθνικών ομάδων ανήλθαν σε 95 εκατ. ευρώ (107 εκατ. δολάρια), ενώ 33 εκατ. ευρώ (37,7 εκατ. δολάρια) διοχετεύθηκαν σε δραστηριότητες marketing, αδειοδοτήσεων και fan engagement. Επιπλέον, 16,9 εκατ. ευρώ (19,5 εκατ. δολάρια) ξοδεύτηκαν για διοργάνωση αγώνων και 20 εκατ. ευρώ (23,1 εκατ. δολάρια) για νομικά ζητήματα.
Οι Λιονέλ Μέσι, Λουίς Σουάρες και Ζόρντι Αλμπα της Ιντερ Μαϊάμι, ο Νοτιοκορεάτης Σον της Λος Αντζελες FC, ο Βραζιλιάνος Εβάντερ του Σινσινάτι και ο Μεξικανός μπομπέρ Ιρβινγκ Λοθάνο του Σαν Ντιέγκο είναι μόνο μερικά από τα ονόματα σταρ που κοσμούν πια το ποδόσφαιρο των ΗΠΑ.
Η πρόκληση της προσβασιμότητας
Η οικονομική επιτυχία είναι αδιαμφισβήτητη, ωστόσο το ερώτημα που τίθεται είναι αν αυτή η ανάπτυξη θα μεταφραστεί σε ουσιαστική ενίσχυση της βάσης του αθλήματος. Οι τιμές των εισιτηρίων για το Μουντιάλ του 2026 έχουν προκαλέσει αντιδράσεις, καθώς πολλοί παραδοσιακοί φίλαθλοι νιώθουν αποκλεισμένοι από το ίδιο το γεγονός που το πάθος τους βοήθησε να οικοδομήσει.
Όπως σημειώνει η έκθεση, «η πραγματική υγεία του αμερικανικού ποδοσφαίρου δεν θα μετρηθεί στα ισοζύγια αλλά στο πόσα παιδιά και ενήλικες θα αγκαλιάσουν το άθλημα πριν και μετά το Μουντιάλ».
Το μεγάλο στοίχημα
Με τα οικονομικά σε τροχιά ανόδου και τη χώρα να προετοιμάζεται για την κορυφαία ποδοσφαιρική διοργάνωση του πλανήτη, η U.S. Soccer βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή. Το ζητούμενο δεν είναι πλέον να κερδίσει περισσότερα χρήματα, αλλά να εξασφαλίσει ότι τα οφέλη αυτής της ευημερίας θα διαχυθούν σε όλο το οικοδόμημα του αμερικανικού ποδοσφαίρου — από τις ακαδημίες μέχρι τους ερασιτεχνικούς συλλόγους.
Το αν θα καταφέρει να διατηρήσει αυτή την ισορροπία ανάμεσα στην εμπορική επιτυχία και τη λαϊκή βάση, θα κρίνει όχι μόνο τη βιωσιμότητά της αλλά και την ψυχή του ίδιου του αθλήματος στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Πηγή: www.mononews.gr























