
Heineken… τέλος μετά από 30+ χρόνια για το Champions League, νέο deal 200 εκατ. ευρώ ετησίως!
Μετά από τρεις δεκαετίες κυριαρχίας της Heineken στα γήπεδα του Champions League, έρχεται το οριστικό τέλος. Από το 1994, η ολλανδική ζυθοποιία είχε συνδέσει το brand της με τη λάμψη του κορυφαίου ποδοσφαιρικού θεσμού της Ευρώπης, αρχικά μέσω της Amstel και αργότερα με τη ναυαρχίδα της Heineken. Όμως το 2027, η σκυτάλη περνά στη Budweiser.
Η Anheuser-Busch InBev (AB InBev), ο μεγαλύτερος όμιλος ζυθοποιίας στον κόσμο, μπήκε σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με την UC3 — το κοινό εμπορικό σχήμα της UEFA και των ευρωπαϊκών συλλόγων (European Football Clubs, πρώην ECA) — για μια συμφωνία – μαμούθ ύψους 200 εκατ. ευρώ ετησίως.
Πρόκειται για αύξηση 66% σε σχέση με το τρέχον deal των 120 εκατ. ευρώ ανά σεζόν της Heineken, και για συνολική αξία 1,2 δισ. ευρώ στη νέα εξαετή σύμβαση (2027–2033).
Νέα εποχή UC3 και Relevent
Η συμφωνία δεν είναι μόνο εμπορική επιτυχία· είναι και πολιτική επιβεβαίωση για το νέο μοντέλο διακυβέρνησης που διαμορφώθηκε μετά την κρίση της European Super League. Η UC3, αποτέλεσμα της συνεργασίας UEFA και συλλόγων, έχει πλέον την ευθύνη για την εμπορική εκμετάλλευση όλων των ευρωπαϊκών διοργανώσεων.
Τη στρατηγική διαχείριση των δικαιωμάτων ανέλαβε η Relevent Football Partners, θυγατρική του ομίλου του Αμερικανού επιχειρηματία Στίβεν Ρος (ιδιοκτήτη των Miami Dolphins), που έχει ήδη στο portfolio της τη La Liga, τη Bundesliga και το αγγλικό EFL.
Η UC3 έθεσε φιλόδοξο στόχο: αύξηση των συνολικών εσόδων των διοργανώσεων στα 5 δισ. ευρώ ετησίως, από τα 4,4 δισ. που είναι σήμερα. Η Budweiser, ως πρώτο μεγάλο deal της νέας εποχής, δίνει το σήμα εκκίνησης.
Το παγκόσμιο positioning
Η AB InBev είναι ήδη συνώνυμη με τον αθλητικό χορηγισμό. Εκτός από επίσημος συνεργάτης της FIFA από το 1986 και των Ολυμπιακών Αγώνων (2024–2028), διατηρεί ισχυρή παρουσία σε πρωταθλήματα όπως η Premier League (2019–2024) και το Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων.
Η προσθήκη του Champions League στο portfolio της εδραιώνει τη Budweiser ως τον πλέον παγκόσμιο μπύρα-συνεργάτη του ποδοσφαίρου. Ο όμιλος, με brands όπως Budweiser, Corona και Stella Artois, επιδιώκει να συνδέσει τις μάρκες του με «εμπειρίες καινοτομίας και διασκέδασης για τους φιλάθλους σε όλο τον κόσμο», όπως αναφέρει στην επίσημη ανακοίνωση του.
Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο:
«Beer and sports are better together»
Η Heineken φεύγει, αλλά δεν εξαφανίζεται
Η Heineken, αν και χάνει τη μεγάλη ευρωπαϊκή σκηνή, δεν αποχωρεί πλήρως από το ποδοσφαιρικό οικοσύστημα. Παραμένει χορηγός της UEFA Women’s Champions League, ενώ ενισχύει την παρουσία της στη Formula 1 και σε lifestyle projects.
Ωστόσο, η απώλεια του Champions League κλείνει ένα τεράστιο κεφάλαιο branding. Η χαρακτηριστική πράσινη φιάλη και το logo της Heineken έγιναν αναπόσπαστο μέρος των γηπέδων, των τηλεοπτικών spots και των after-match εμπειριών. Η έξοδός της το 2027 σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής μάρκετινγκ στα γήπεδα της Ευρώπης.
Η νέα ισορροπία δυνάμεων
Η υπόθεση έχει και στρατηγικές προεκτάσεις. Η UC3 δείχνει ότι πλέον οι σύλλογοι έχουν ενεργό ρόλο στην εμπορική αξιοποίηση των διοργανώσεων, επιδιώκοντας μεγαλύτερα έσοδα και ισχυρότερη επιρροή ενώ η Relevent καθιερώνεται ως ο νέος παίκτης-κλειδί στα sports marketing deals, εκτοπίζοντας την ελβετική TEAM Marketing μετά από 30 χρόνια συνεργασίας με την UEFA.
Και η AB InBev ενισχύει τη θέση της έναντι της Heineken στον ανταγωνισμό για το «ποδόσφαιρο του πλανήτη», κατακτώντας την πιο premium σκηνή του club football.
Από το πράσινο στο κόκκινο
Η μετάβαση από το πράσινο της Heineken στο κόκκινο της Budweiser δεν είναι απλώς αλλαγή ετικέτας. Είναι σύμβολο της νέας εμπορικής εποχής του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου.
Από το 2027, όταν οι προβολείς θα ανάψουν στο Champions League και θα ακουστεί ο ύμνος, δίπλα στα λογότυπα των Mastercard, Pepsi και Sony θα στέκεται ένα νέο — κόκκινο — όνομα: Budweiser.
Μια νέα σελίδα γράφεται στο μάρκετινγκ του ποδοσφαίρου, με την μπύρα να παραμένει, όπως πάντα, κομμάτι του παιχνιδιού.
Πηγή: www.mononews.gr






















