
Λούβρο: “Αφύλακτο το μουσείο” καταγγέλλει η διευθύντρια
Τρεις ημέρες μετά την κινηματογραφική ληστεία στο Λούβρο, την Κυριακή (19/10), η διευθύντρια του μουσείου, Λοράνς ντε Καρ, έσπασε τη σιωπή της το απόγευμα της Τετάρτης (22/10) ενώπιον της επιτροπής πολιτισμού της Γερουσίας, της άνω βουλής του γαλλικού κοινοβουλίου, όπου και κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις για τη διάρρηξη που σόκαρε το Παρίσι -και όχι μόνο.
Σύμφωνα με τη Le Monde, στην έναρξη της κατάθεσής της η ντε Καρ δήλωσε ότι “την Κυριακή συνέβη αυτό που όλοι οι επαγγελματίες των μουσείων φοβούνται πρωί, μεσημέρι και βράδυ: η κλοπή των έργων τέχνης που προστατεύουμε”.
Εξήγησε ότι επιθυμεί να “αποκαταστήσει την αλήθεια” και εξέφρασε την “ευγνωμοσύνη της στην εθνική αντιπροσωπεία” που της επιτρέπει σήμερα “να παρέχει αντικειμενικές και τεκμηριωμένες εξηγήσεις για την ασφάλεια των συλλογών που φιλοξενεί το Λούβρο”.
“Τα μουσεία δεν είναι και δεν θα είναι ποτέ φρούρια“, τόνισε η πρόεδρος του Λούβρου. “Είναι, εκ φύσεως, ανοιχτά. Είναι τόποι ανακάλυψης, μάθησης και ευχαρίστησης. Το Μουσείο του Λούβρου φιλοξενεί 9 εκατομμύρια επισκέπτες τον χρόνο. Αυτή η πολυπλοκότητα είναι στο κέντρο της δουλειάς μας”, πρόσθεσε.
“Παρά τις προσπάθειές μας, παρά την καθημερινή σκληρή δουλειά μας, ηττηθήκαμε“, παραδέχτηκε, δηλώνοντας πως δεν προσπάθησε ποτέ να αποφύγει να αναλάβει την ευθύνη που της αναλογεί.
Τόνισε, ωστόσο, ότι “από την ανάληψη των καθηκόντων μου τον Σεπτέμβριο του 2021, δεν έπαψα να εφιστώ την προσοχή (…) στην κατάσταση φθοράς και γενικής απαξίωσης του Λούβρου“, υπενθυμίζοντας ότι οι υπάλληλοι του μουσείου “δεν είναι οπλισμένοι”.
“Τέσσερις από αυτούς ήταν παρόντες τη στιγμή του συμβάντος στην Γκαλερί του Απόλλωνα. Ακολούθησαν με ακρίβεια και ψυχραιμία το πρωτόκολλο ασφαλείας, ειδοποίησαν την αστυνομία, ασφάλισαν την περιοχή και εκκένωσαν με ηρεμία τους επισκέπτες (…) Χάρη στον επαγγελματισμό τους, κανείς δεν τραυματίστηκε“, περιέγραψε, επαινώντας ταυτόχρονα “την παρέμβαση των υπαλλήλων της εταιρείας Securitas, οι οποίοι, μαζί με τους υπαλλήλους του Λούβρου, κυνήγησαν τους δράστες στα περίχωρα του μουσείου”.
Η διευθύντρια του Λούβρου ζητά την εγκατάσταση «αστυνομικού τμήματος μέσα στο μουσείο».
Μετά την περιγραφή των γεγονότων, η πρόεδρος του Λούβρου επιβεβαίωσε ότι “οι συναγερμοί και οι κάμερες του Λούβρου λειτούργησαν κανονικά”.
“Αλλά δεν εντοπίσαμε αρκετά νωρίς την άφιξη των ληστών”, παραδέχτηκε. “Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχουν περιμετρικές κάμερες, υπάρχουν μερικές περιμετρικές κάμερες, αλλά είναι παλιές”, συνέχισε.
“Οι υπάρχουσες εγκατεστημένες κάμερες δεν καλύπτουν όλες τις προσόψεις του Λούβρου. Δυστυχώς, από την πλευρά της Γκαλερί του Απόλλωνα, η μοναδική κάμερα που είναι τοποθετημένη κοιτάει προς τα δυτικά και επομένως δεν καλύπτει το μπαλκόνι που επλήγη από τους διαρρήκτες”, πρόσθεσε.
Ποια είναι η Λοράντ ντε Καρ
Η Λοράνς ντε Καρ έγινε τον Μάιο του 2021 η πρώτη γυναίκα επικεφαλής του Λούβρου.
Σύμφωνα με τη συντηρητική εφημερίδα Le Figaro, η ντε Καρ υπέβαλε την παραίτησή της μετά την κλοπή, η οποία όμως δεν έγινε δεκτή και έλαβε την υποστήριξη του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν.
Το Λούβρο, με το οποίο επικοινώνησε το Γαλλικό Πρακτορείο, δεν θέλησε να σχολιάσει τις δηλώσεις αυτές.
Η Λοράνς ντε Καρ έχει μακρά εμπειρία σε μουσεία.
Πριν από το Λούβρο, η ειδήμων στην τέχνη του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα ήταν πρόεδρος του παρισινού μουσείου του Ορσέ, καθώς και του μουσείου Ορανζερί, στο οποίο εκτίθενται έργα ιμπρεσιονιστικής και μετα-ιμπρεσιονιστικής τέχνης, μεταξύ άλλων τα τεράστια Νούφαρα του Μονέ.
Ενώπιον των βουλευτών νωρίτερα σήμερα, η υπουργός Ρασιντά Ντατί απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο «να υπάρχει κάποιο ευάλωτο σημείο στην ασφάλεια στο εσωτερικό» του μουσείου καθώς οι μηχανισμοί «λειτούργησαν». Αντίθετα έθεσε εν αμφιβόλω την έλλειψη ασφάλειας «στη δημόσια οδό», που επέτρεψε στους διαρρήκτες να εγκαταστήσουν έναν αναβατήρα και να εισέλθουν από ένα παράθυρο.
Υποψήφια της δεξιάς για τον δήμο του Παρισιού στις δημοτικές εκλογές τον προσεχή Μάρτιο, παραδέχθηκε ότι «είχε υποτιμηθεί για υπερβολικά πολύ καιρό η ασφάλεια των έργων τέχνης». «Ευνοήσαμε περισσότερο την ασφάλεια του κοινού», είπε.
Σε προκαταρκτική έκθεση που συμβουλεύθηκε τη Δευτέρα (20/10), το Γαλλικό Πρακτορείο, το Ελεγκτικό Συνέδριο που ελέγχει τη χρήση δημοσίων χρημάτων, έκανε λόγο για «καθυστέρηση στην ανάπτυξη εξοπλισμών που προορίζονταν για την προστασία των έργων» του μουσείου.
Υπενθυμίζεται ότι ανάμεσα στα οκτώ κοσμήματα που έκλεψαν οι δράστες είναι το διάδημα της αυτοκράτειρας Ευγενίας (συζύγου του Ναπολέοντα Γ’, αυτοκράτορα από το 1852 έως το 1870) και το περιδέραιο με διακόσμηση από ζαφείρια της Μαρί-Αμελί (συζύγου του Λουδοβίκου-Φίλιππου 1ου, βασιλιά των Γάλλων από το 1830 έως το 1848) και της Ορτάνς ντε Μποαρνέ (μητέρας του Ναπολέοντα Γ’).
Πηγή: www.news247.gr
























