
Levante Trains: Η εταιρεία, που σπάει το μονοπώλιο της Hellenic Train και ανοίγει τον δρόμο για νέες επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο
Ήταν Ιούλιος του 2025, όταν η σιδηροδρομική εταιρεία Levante Trains ΑΕ κατέθεσε στη ΡΑΣ αίτηση άδειας λειτουργείας ως σιδηροδρομική επιχείρηση, σπάζοντας το μέχρι πρότινος μονοπώλιο της Hellenic Train στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Με απόφαση της ΡΑΣ στις αρχές του Οκτωβρίου, εγκρίθηκε η χορήγηση άδειας σιδηροδρομικής επιχείρησης για την εκτέλεση μεταφορικών υπηρεσιών και συνεπώς επιβατικών δρομολογίων.
Μάλιστα, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα, η Levante Trains ΑΕ είναι η μοναδική εταιρεία που έχει καταθέσει σχετική αίτηση στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τη ΡΑΣ, παρά τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο και για την ελληνογερμανική Εταιρεία Μεσημβρινών Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΕΜΣΕ), με έδρα την Τρίπολη, η οποία έχει εκδηλώσει δημοσίως σχετικό ενδιαφέρον.
Με την εν λόγω εξέλιξη ανοίγει ο δρόμος, για επενδύσεις νέων σιδηροδρομικών εταιρειών στο ελληνικό δίκτυο, μία από τις βασικές επιδιώξεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Τα πρώτα επιβατικά δρομολόγια της Levante Trains
Έχοντας ως ημερομηνία έναρξης των υπηρεσιών της, το πρώτο εξάμηνο του 2026, η εταιρεία στοχεύει να παρέχει μία εναλλακτική επιλογή μεταφοράς επιβατών στο μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
Ειδικότερα, η πρώτη διαδρομή που θα εκτελέσουν οι συρμοί της εταιρείας καθημερινά (ένα δρομολόγιο) είναι Κατάκολο-Πύργος-Ολυμπία και Ολυμπία-Πύργος-Κατάκολο, με διάρκεια 59 λεπτά, συμπεριλαμβανομένης και της ενδιάμεσης στάσης στον Πύργο.
Η αναχώρηση από Κατάκολο προγραμματίζεται στις 09:40, με άφιξη στον Πύργο στις 10:09 και στην Ολυμπία στις 10:39. Αντίστοιχα, η αναχώρηση από Ολυμπία θα είναι στις 14:03, με άφιξη στον Πύργο στις 14:32 και στην Ολυμπία 14:55.
Η εταιρεία έχει δηλώσει μεταξύ άλλων στη ΡΑΣ ότι στη συγκεκριμένη γραμμή θα χρησιμοποιούνται αυτοκινητάμαξες μετρικής γραμμής τύπου ΜΑΝ (δίδυμη Α/Α/ 6521). Όσον αφορά τις προσφερόμενες θέσεις, θα είναι 204 ανά συρμό και σε επόμενη φάση θα υπάρξει δυνατότητα δρομολόγησης και δεύτερου συρμού με δύο ΜΑΝ του ίδιου τύπου, όπου οι προσφερόμενες θέσεις θα φτάσουν τις 408. Σημειώνεται δε, ότι η εταιρεία στοχεύει στην επέκταση των δραστηριοτήτων της και σε άλλους προορισμούς.
Ευστράτιος Απέργης: Από τη Newsphone Hellas στη Levante Trains και την Axion Hellas
Διευθύνοντας σύμβουλος και συνιδρυτής της Levante Trains μαζί με τον επί σειρά ετών συνεταίρο του, Γεώργιο Θεοδόση, είναι ο Ευστράτιος Απέργης, Γενικός Διευθυντής της Levante Ferries, με εμπειρία στον χώρο των επιχειρήσεων που ξεπερνά τα 30 έτη.
Η εταιρεία είναι συνεχώς αναπτυσσόμενη και δραστηριοποιείται εδώ και μία δεκαετία στον χώρο της ακτοπλοΐας στο Ιόνιο Πέλαγος, με τις συνδέσεις Κυλλήνη-Ζάκυνθος, Κυλλήνη-Κεφαλονιά και Πάτρα-Κεφαλονιά-Ιθάκη, λαμβάνοντας βραβεύσεις για τις υπηρεσίες της.
Οι δύο συνέταιροι προχώρησαν σε αυτό το άνοιγμα των δραστηριοτήτων τους, ιδρύοντας δύο θυγατρικές: τον Φεβρουάριο του 2024 την Levante Airlines ΙΚΕ και τον Ιούλιο του ίδιου έτους την Levante Trains Α.Ε.
Σημειώνεται ότι οι δύο επιχειρηματίες το 1995 ίδρυσαν την Newsphone Hellas ΑΕ, ιδιαίτερα γνωστή για τις υπηρεσίες της, όπως την υπηρεσία τηλεφωνικού καταλόγου 11880, τον ηλεκτρονικό κατάλογο επαγγελματιών www.vrisko.gr αλλά και μία σειρά άλλων έργων όπως η ανάπτυξη και λειτουργία του συστήματος διασύνδεσης και εξυπηρέτησης των ΚΕΠ για λογαριασμό του ΥΠΕΣΔΔΑ από το 2002 έως το 2009. Ο κ. Απέργης στην εν λόγω εταιρεία κατέχει τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου.
Ο κ. Απέργης το 2021 εκλέχθηκε Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του Συνδέσμου επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (Σ.Ε.Ε.Ν.) και επίσης είναι μέλος του Δ.Σ. του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Ν.Ε.Ε.), εκπροσωπώντας τον κλάδο της ακτοπλοΐας.
Ταυτόχρονα, τελεί χρέη γραμματέα Δ.Σ. στην αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία Axion Hellas, γνωστή για την προσφορά της στο κοινωνικό σύνολο και κυρίως στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, που διαβιούν στις απομακρυσμένες ή/και ακριτικές περιοχές της Ελλάδας, τόσο της νησιωτικής όσο και της ηπειρωτικής, οι οποίες λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών και της απόστασης από τα μεγάλα αστικά κέντρα, στερούνται την εύκολη πρόσβαση τόσο σε βασικά αγαθά, όπως οι υποδομές υγείας και εκπαίδευσης, όσο και σε δράσεις ή εκδηλώσεις που στοχεύουν στη βελτίωση, προαγωγή και εξέλιξη του πνευματικού, πολιτιστικού, επαγγελματικού και κοινωνικού επιπέδου ζωής των τοπικών κοινωνιών.
Διαβάστε επίσης:
ΟΣΕ: «Μονομαχία» Γερμανών και Ισπανών για τη θέση του technical manager – Πότε κλειδώνει ο ανάδοχος
Πηγή: www.mononews.gr
























