
AKTOR – REDEX: Κινητικότητα για το μεγάλο ΣΔΙΤ 140 εκατ. της Γενικής Γραμματείας Υποδομών
Κινητικότητα παρατηρείται γύρω από το μεγάλο έργο της ανέγερσης των νέων κτηριακών εγκαταστάσεων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στον Ταύρο, με φόντο την ανάγκη παράτασης της προθεσμίας οριστικοποίησης της σύμβασης και τις αλλαγές στον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό (ΝΟΚ). Το έργο, προϋπολογισμού 139,59 εκατ. ευρώ, υλοποιείται με τη μέθοδο Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και έχει ανατεθεί στην κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – REDEX του ομίλου Κοπελούζου.
Το υπουργείο ενέκρινε την παράταση προθεσμίας έως τις 4 Φεβρουαρίου 2026 για την ολοκλήρωση της σύμβασης που αφορά την παραχώρηση σε κοινή χρήση ενός ρυμοτομούμενου τμήματος οικοπέδου 337,05 τ.μ. στην οδό Πειραιώς, στη Δ.Ε. Ταύρου του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου και την εφαρμογή του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, ώστε να υλοποιηθεί το έργο «Ανέγερση Κτηριακών Εγκαταστάσεων για τη στέγαση υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου μέσω Σ.Δ.Ι.Τ.», οι οποίες κρίνονται αναγκαίες για να προχωρήσει η κατασκευή, ενώ παράλληλα, έχει προχωρήσει στην ένταξη εξειδικευμένου τεχνικού συμβούλου, ο οποίος υποστήριξε τη Διεύθυνση Κτηριακών Υποδομών (Δ21) στην εκπόνηση των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι περιβαλλοντικοί όροι.
Στόχος είναι η κατασκευή ενός σύγχρονου διοικητικού συγκροτήματος που θα στεγάσει σε ενιαίο κτίριο τις διάσπαρτες υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, στη λεωφόρο Πειραιώς 166.
Υπενθυμίζεται πως τον Ιούλιο η κοινοπραξία υπέβαλε νέο αίτημα παράτασης, επικαλούμενη την πολυπλοκότητα του έργου, τη συμμετοχή πολλών εμπλεκόμενων φορέων και τις χρονοβόρες διαδικασίες χρηματοδότησης. Στην τεκμηρίωση περιλαμβάνεται και το ζήτημα που ανέκυψε από την κατάργηση του ΝΟΚ και την αντικατάστασή του, γεγονός που ενδέχεται να απαιτήσει αναπροσαρμογές στον σχεδιασμό και στα τελικά έγγραφα του έργου.
Στη συνέχεια το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε νέα παράταση 183 ημερών, μεταθέτοντας την οριστικοποίηση της σύμβασης έως τις 30 Δεκεμβρίου 2025, ώστε να ολοκληρωθεί η σύνταξη των κυρίων και δευτερευουσών συμβάσεων χρηματοδότησης και των συνοδευτικών εγγράφων της ΣΔΙΤ.
Μάλιστα, μιλώντας για τις αλλαγές στον ΝΟΚ, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου, εμφανίστηκε καθησυχαστικός, δηλώνοντας ότι η επίδραση για την εταιρεία είναι «πρακτικά αμελητέα». Όπως τόνισε, η δραστηριότητα της ΑΚΤΩΡ σε ιδιωτικά έργα είναι περιορισμένη, με εξαίρεση τον πύργο στο Ελληνικό – που δεν επηρεάζεται – και το ΣΔΙΤ για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, όπου, όπως ανέφερε, «ίσως υπάρξει μια μικρή καθυστέρηση, χωρίς λόγο ανησυχίας».
Το έργο
Η αρχιτεκτονική του νέου συγκροτήματος, σύμφωνα με τις μακέτες, θα έχει σύγχρονη και φουτουριστική αισθητική, φιλοδοξώντας να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τον αστικό ιστό του Ταύρου – Μοσχάτου.
Ειδικότερα, η παρέμβαση περιλαμβάνει την ανέγερση ενός σύγχρονου διοικητικού συγκροτήματος, το οποίο θα καλύψει τις στεγαστικές ανάγκες των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας, καθώς και την κατασκευή και λειτουργία πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς, με σκοπό την ασφαλή πρόσβαση στο συγκρότημα και την ομαλή κυκλοφορία των πεζών στην περιοχή.
Το νέο κτήριο θα ανεγερθεί σε οικόπεδο συνολικής έκτασης 8.770,23 τ.μ., ενώ ο συνολικός του κτηριακός όγκος θα φτάσει τα 52.578,17 κυβικά μέτρα. Το κτηριακό σύνολο θα διαμορφώνεται από δύο βασικές ενότητες, οι οποίες θα συνδέονται μέσω ενός διαγώνιου άξονα κυκλοφορίας με καμπυλωμένη γεωμετρία, που θα διατρέχει όλο το πλάτος του οικοδομικού τετραγώνου.
Στο υπόγειο προβλέπεται η δημιουργία σταθμού αυτοκινήτων με δυναμικότητα 332 θέσεων στάθμευσης, εκ των οποίων 141 στο δεύτερο και 191 στο τρίτο υπόγειο επίπεδο. Στο εσωτερικό του κτηρίου θα φιλοξενούνται ποικίλες λειτουργίες, όπως τα γραφεία της Διεύθυνσης Γ.Δ.Π.Μ.Α. Δ23-Κ.Ε.Δ.Ε., τα γραφεία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, αρχεία και αποθηκευτικοί χώροι, εστιατόριο, μουσείο τεχνολογίας, συνεδριακό κέντρο, αμφιθέατρο, κυλικείο και χώροι αναψυχής. Επιπλέον, θα περιλαμβάνονται χώροι υποδοχής και ενημέρωσης, εμπορικές χρήσεις, παιδικός σταθμός, καθώς και εγκαταστάσεις για στάθμευση και διαχείριση όμβριων υδάτων, γεωθερμία και λοιπά τεχνικά δίκτυα.
Η κατασκευή θα ακολουθεί τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού και θα ενσωματώνει καινοτόμες λύσεις για υψηλή ενεργειακή απόδοση και περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Ο σχεδιασμός προβλέπει την αξιοποίηση του φυσικού φωτισμού και του παθητικού δροσισμού, ενώ το κτήριο θα περιβάλλεται από έναν εξωτερικό «βιοκλιματικό μανδύα», ο οποίος θα αποτελείται από τρία στρώματα: υαλοπετάσματα, επιφάνειες με αναρριχώμενη βλάστηση και κατακόρυφες ρυθμιζόμενες περσίδες αλουμινίου. Παράλληλα, θα αξιοποιηθούν φυτεμένα δώματα και ψυχρά υλικά, συνθέτοντας ένα λειτουργικό και περιβαλλοντικά φιλικό δημόσιο κτήριο.
Συμπληρωματικά προς το διοικητικό συγκρότημα, προβλέπεται η κατασκευή πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς, η οποία θα έχει μήκος γεφύρωσης 16 μέτρων και συνολικό κατασκευαστικό μήκος 29,35 μέτρων. Το καθαρό ύψος από το οδόστρωμα θα είναι 5,35 μέτρα και το συνολικό ύψος της κατασκευής θα φτάνει τα 9,75 μέτρα. Στις πλευρές της γέφυρας θα κατασκευαστούν πυρήνες από οπλισμένο σκυρόδεμα, στους οποίους θα ενσωματωθούν κλιμακοστάσια και ανελκυστήρες, εξασφαλίζοντας πλήρη προσβασιμότητα και ασφάλεια για όλους τους χρήστες.
Διαβάστε επίσης:
Αλέξανδρος Εξάρχου: Δύο θυγατρικές της AKTOR στον δρόμο για το Χρηματιστήριο – mononewsTV
ΑΚΤΩΡ: Έρχεται η ΑΚΤΩΡ Ενέργειας – Στο τραπέζι νέες εξαγορές
Εξάρχου: Ισχυροποίηση του Ομίλου AKTOR με την ενσωμάτωση της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις
Πηγή: www.mononews.gr
























