
Rolls-Royce: Απειλεί να μεταφέρει την κατασκευή κινητήρων τζετ εκτός Ηνωμένου Βασιλείου
Σύμφωνα με κριτικές, αλλά και έρευνες, το Εργατικό Κόμμα του Ηνωμένου Βασιλείου απομακρύνει τις επιχειρήσεις μέσω πολιτικών που θεωρούνται επιζήμιες για τον πλούτο και τις επενδύσεις, όπως πιθανές αυξήσεις φόρων, αύξηση των δημόσιων δαπανών που εκτοπίζει την ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα και πολιτικές που θεωρούνται αντιεπιχειρηματικές, προκαλώντας ανησυχίες για φυγή κεφαλαίων και μείωση των επενδύσεων, αν και το Εργατικό Κόμμα τις χαρακτηρίζει ως δίκαιες και απαραίτητες για τη δημοσιονομική σταθερότητα.
Σε αυτό το κλίμα, η Rolls-Royce ενδέχεται να κατασκευάσει μια νέα σειρά κινητήρων τζετ στη Γερμανία ή στις ΗΠΑ αντί για τη Βρετανία, κάτι που θα αποτελέσει σημαντικό πλήγμα για τις αβέβαιες ελπίδες ανάπτυξης της χώρας λόγω των φορολογικών μεταρρυθμίσεων του Εργατικού Κόμματος.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο γίγαντας της αεροδιαστημικής FTSE 100 δέχεται ενεργά προτάσεις από πολιτικούς στο Βερολίνο και την Ουάσινγκτον για ένα πρόγραμμα που θα δημιουργήσει 40.000 νέες θέσεις εργασίας στην εταιρεία και την αλυσίδα εφοδιασμού.
Αυτό συμβαίνει καθώς η αύξηση του κόστους της ενέργειας – για την οποία ευθύνεται η πρωτοβουλία Net Zero του Υπουργού Ενέργειας, Εντ Μίλιμπαντ – καθιστά πιο δύσκολη την κερδοφορία από τη κατασκευή στη Βρετανία.
Η Rolls-Royce, με έδρα το Ντέρμπι, επιδιώκει να επανέλθει στην αγορά κινητήρων στενής ατράκτου – αξίας 1,6 τρισεκατομμυρίων παγκοσμίως – για αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται σε πτήσεις μικρών αποστάσεων.
Βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση για την οικονομική υποστήριξη του προγράμματος – το οποίο το Εργατικό Κόμμα έχει προσδιορίσει ως βασικό μέρος της βιομηχανικής στρατηγικής του.
Είναι κατανοητό ότι η ανάπτυξη των κινητήρων στη Βρετανία είναι η προτίμηση του CEO της Rolls-Royc, Tufan Erginbilgic, ο οποίος έχει ηγηθεί της ανάκαμψης του βρετανικού κατασκευαστικού γίγαντα.
Η εμβληματική βρετανική μάρκα προσεγγίζεται από πολιτικούς στο Βερολίνο και την Ουάσινγκτον για ένα νέο πρόγραμμα κατασκευής κινητήρων τζετ για αεροσκάφη στενής ατράκτου.
Ωστόσο, οι ειδικοί πιστεύουν ότι υπάρχουν «πολλές επιλογές» εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου. Και χωρίς την υποστήριξη από το φορολογικό σύστημα, μέσω της οποίας ζητά εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες, θα εξετάσει το ενδεχόμενο κατασκευής των κινητήρων στη Γερμανία ή τις ΗΠΑ. Στις δύο αυτές χώρες η Rolls-Royce διαθέτει ήδη εργοστάσια κατασκευής και η ενέργεια είναι πολύ φθηνότερη, σύμφωνα με πληροφορίες της Daily Mail.
Η εταιρεία ζητά οικονομική υποστήριξη από το Ηνωμένο Βασίλειο για μέρος των δαπανών έρευνας και ανάπτυξης του έργου, που ανέρχονται σε 3 δισεκατομμύρια λίρες. Ωστόσο, εκτιμά ότι η επιχείρηση θα μπορούσε να αποφέρει περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια λίρες στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η έναρξη μιας τόσο σημαντικής κατασκευαστικής επιχείρησης στο εξωτερικό από τη Rolls- Royce θεωρείται ως ένα σοβαρό οικονομικό αλλά και πολιτιστικό πλήγμα για τη Βρετανία.
Θα επαναλάβει άλλες αποτυχίες του εργατικού κόμματος, όπως η κατάργηση του εργοστασίου εμβολίων της AstraZeneca, αξίας 450 εκατομμυρίων λιρών, στο Merseyside.
Τον περασμένο μήνα, ο διαχειριστής της σήραγγας της Μάγχης ανακοίνωσε ότι ακύρωσε μελλοντικές επενδύσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο λόγω της ραγδαίας αύξησης των φόρων, ενισχύοντας περαιτέρω τους φόβους ότι η κυβέρνηση του Κιρ Στάρμερ απομακρύνει τις επιχειρήσεις.
Οι εξελίξεις έρχονται σε αντίθεση με την ατζέντα του Εργατικού Κόμματος που έχει θέσει την ανάπτυξη κινητήρων στενής ατράκτου στο επίκεντρο της βιομηχανικής στρατηγικής του.
Η Rolls-Royce κατασκευάζει κινητήρες για αεροσκάφη μεγάλου μήκους με ευρύ σώμα, όπως το Airbus A350, έχοντας αποχωρήσει από την αγορά των αεροσκαφών στενού σώματος πριν από μια δεκαετία. Προσπαθεί όμως να επανέλθει στην αγορά, η οποία περιλαμβάνει το Airbus A320.
Αυτά αντιπροσωπεύουν έναν πολύ μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών, που χρησιμοποιούνται σε κοντινότερες διαδρομές, όπως οι πτήσεις εντός της Ευρώπης.
Ωστόσο, ο κατασκευαστικός τομέας του Ηνωμένου Βασιλείου βρίσκεται υπό τεράστια πίεση λόγω της ραγδαίας αύξησης του κόστους ενέργειας.
Οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τιμές ηλεκτρικής ενέργειας που είναι 50% πιο ακριβές από ό,τι στη Γερμανία και τη Γαλλία και τέσσερις φορές πιο ακριβές από ό,τι στις ΗΠΑ, προειδοποίησε πρόσφατη έκθεση της Santander.
Η έκθεση κατηγόρησε τις διαδοχικές κυβερνήσεις για την εξάντληση των πόρων πετρελαίου και φυσικού αερίου της Βόρειας Θάλασσας, οι οποίοι θα μπορούσαν να είχαν διευκολύνει τη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια, αφήνοντας τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις να πληρώσουν τον λογαριασμό.
Εκπρόσωπος του Υπουργείου Επιχειρήσεων και Εμπορίου δήλωσε ότι «Το Ηνωμένο Βασίλειο διαθέτει έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς αεροδιαστημικούς τομείς στον κόσμο και αναμένουμε ότι η Rolls-Royce θα συνεχίσει να διαδραματίζει βασικό ρόλο στον τομέα αυτό».
H περίπτωση της Rolls-Royce αναδεικνύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βρετανική βιομηχανία υπό τις τρέχουσες οικονομικές και πολιτικές συγκυρίες. Η απόφαση για την κατασκευή της νέας σειράς κινητήρων τζετ δεν θα αφορά μόνο την εταιρεία, αλλά θα έχει σημαντικές επιπτώσεις για την απασχόληση, την καινοτομία και τη θέση της Βρετανίας στον παγκόσμιο κατασκευαστικό χάρτη.
Το αποτέλεσμα θα καθοριστεί από την ισορροπία μεταξύ κόστους, φορολογικής πολιτικής και διεθνών ανταγωνιστικών προτάσεων – παράγοντες που θα καθορίσουν αν η Rolls-Royce θα παραμείνει σύμβολο βρετανικής τεχνολογίας ή θα αναζητήσει ευκαιρίες εκτός συνόρων.
Διαβάστε επίσης:
Rolls-Royce: Διατηρεί τους στόχους κερδοφορίας για το 2025 – Ισχυρή ζήτηση για κινητήρες τζετ
Mark Court: Ο ένας και μοναδικός άνθρωπος στον κόσμο που δίνει την πινελιά του σε κάθε Rolls-Royce
Πηγή: www.mononews.gr

























