
Μόδα: Σχέση ΗΠΑ-Κίνα, το περιβαλλοντικό fund του Μπέζος και η ανάκαμψη της Moncler και Estée Lauder – όλα όσα ανέτρεψαν τη βιομηχανία την περασμένη εβδομάδα
Η περασμένη εβδομάδα έφερε σημαντικές εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο, από εμπορικές συμφωνίες ΗΠΑ-Κίνας και ΗΠΑ-Ιαπωνίας μέχρι τις πιο πρόσφατες κινήσεις κορυφαίων οίκων μόδας και πολυεθνικών εταιρειών. Οι αλλαγές αυτές επηρεάζουν τόσο την παγκόσμια οικονομία όσο και τον κλάδο πολυτελείας, αναδεικνύοντας στρατηγικές που συνδυάζουν επιχειρηματική ανάπτυξη, βιωσιμότητα και κοινωνική υπευθυνότητα.
Η εμπορική συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας μειώνει τους δασμούς στα κινεζικά προϊόντα κατά 10%, ενώ η συμφωνία με την Ιαπωνία επίσης μείωσε τους δασμούς. Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και ο Κινέζος Πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ συμφώνησαν σε μια περιορισμένη εμπορική εκεχειρία μετά από συνάντηση στο Μπουσάν.
Αν και ο Τραμπ χαρακτήρισε τις συνομιλίες «εκπληκτικές», η συμφωνία κυρίως αναστρέφει τις πρόσφατες εντάσεις χωρίς να αντιμετωπίζει βασικά ζητήματα όπως η βιομηχανική πολιτική της Κίνας ή οι εμπορικές πρακτικές. Οι αναλυτές θεωρούν τη συμφωνία προσωρινή αποκλιμάκωση που προσφέρει βραχυπρόθεσμη ανακούφιση στις επιχειρήσεις, αλλά αφήνει ανεπίλυτη τη βαθύτερη αντιπαλότητα μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.
Η LuxExperience, ιδιοκτήτρια εταιρεία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας πωλήσεων προϊόντων πολυτελείας, Mytheresa, πουλά το The Outnet στον όμιλο The O Group για 30 εκατ. δολάρια, με στόχο να επικεντρωθεί στα άλλα περιουσιακά της στοιχεία, τα οποία περιλαμβάνουν το Net-a-Porter και το Yoox.
Το Χόλιγουντ αναμένεται να αποφέρει 30 εκατ. δολάρια, όπως δήλωσε ο CEO της Condé Nast, Roger Lynch, στη Wall Street Journal. Το Vogue World 2025 πραγματοποιήθηκε στις 26 Οκτωβρίου στα ιστορικά Paramount Pictures Studios στο Λος Άντζελες. Η εκδήλωση συγκέντρωσε 4,5 εκατ. δολάρια από την πώληση εισιτηρίων, τα οποία θα διατεθούν στο Entertainment Community Fund για την υποστήριξη επαγγελματιών σχεδιαστών κοστουμιών της κινηματογραφικής βιομηχανίας που επλήγησαν από τις πρόσφατες πυρκαγιές στην Καλιφόρνια.
Η Puma ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να απολύσει 900 ακόμη υπαλλήλους, επιπλέον των 500 που έχουν ήδη απολυθεί, καθώς η μάρκα αγωνίζεται να ανακάμψει. Ο νέος CEO Arthur Hoeld δήλωσε ότι σχεδιάζει να αναδιοργανώσει τη στρατηγική μάρκετινγκ. Σκοπεύει να επικεντρωθεί στα προϊόντα για τρέξιμο, ποδόσφαιρο και την προπόνηση για να αναζωογονήσει την ανάπτυξη της μάρκας. Κατά το τρίτο τρίμηνο, οι πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν κατά 10,4% σε ετήσια βάση, σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, στα 1,96 δισ. ευρώ.
Η Ένωση Σχεδιαστών Μόδας Αμερικής (CFDA) υπέγραψε μια συνεργασία ύψους 6,25 εκατ. δολαρίων με το ίδρυμα του Τζεφ Μπέζος, Bezos Earth Fund, για τη χρηματοδότηση της καινοτομίας και της εκπαίδευσης στον τομέα της βιώσιμης μόδας.
Η Moncler ανέφερε πτώση 1% στα έσοδα για το τρίτο τρίμηνο, στα 616 εκατ. ευρώ. Μετά το πέρας του τρίτου τριμήνου, ο κύκλος εργασιών της Moncler μειώθηκε κατά 1% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, και έκλεισε με έσοδα 1,84 δισ. ευρώ, σε συμφωνία με τα 1,86 δισ. ευρώ που κατέγραψε την ίδια περίοδο πέρυσι. Ο ιταλικός όμιλος που ειδικεύεται στα παλτά, πανωφόρια, πουπουλένια μπουφάν και τζάκετ τεχνικής απόδοσης, συνεχίζει να ηγείται, ενώ η Stone Island συνεισφέρει ένα σαφώς μικρότερο μερίδιο στον συνολικό κύκλο εργασιών του ομίλου.
Η Estée Lauder ανέφερε αύξηση 3% στις πωλήσεις, στα 3,46 δισ. δολάρια, για το τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο. Ο όμιλος καλλυντικών ανέφερε επίσης κέρδη 47 εκατ. δολαρίων, συγκριτικά με ζημίες 156 εκατ. δολαρίων έναν χρόνο νωρίτερα.
Οι τελευταίες κινήσεις των μεγάλων εταιρειών και των διεθνών συνεργασιών δείχνουν μια σαφή τάση προς την αναδιοργάνωση, την προσαρμογή στις νέες αγορές και τη στροφή σε συνεργασίες για τη βιωσιμότητα και τον κοινωνικό αντίκτυπο.
Από τη μείωση δασμών και την ενίσχυση της κοινωνικής ευθύνης μέχρι την αναζωογόνηση στρατηγικών μάρκετινγκ, οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές και επίκαιρες σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό και πολιτιστικό περιβάλλον.
Διαβάστε επίσης:
Πηγή: www.mononews.gr
























