
IndiGo: Μεγαλύτερες του αναμενόμενου οι ζημιές λόγω των συναλλαγματικών ισοτιμιών
Η IndiGo, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ινδίας, ανακοίνωσε ζημιές μεγαλύτερες από τις αναμενόμενες σε ένα υποτονικό τρίμηνο, καθώς οι απώλειες από συναλλαγματικές ισοτιμίες υπεραντιστάθμισαν τα κέρδη από την αύξηση των εσόδων των εισιτηρίων.
Η InterGlobe Aviation, η εταιρεία που διαχειρίζεται την IndiGo, ανακοίνωσε ζημιά ύψους 25,8 δισ. ρουπιών (291 εκατ. δολάρια) για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με ανακοίνωση στο χρηματιστήριο την Τρίτη. Το αποτέλεσμα αυτό ήταν χειρότερο από την εκτίμηση των αναλυτών για ζημιά 14,32 δισ. ρουπιών. Την ίδια περίοδο πέρυσι, η εταιρεία είχε καταγράψει ζημιές 9,9 δισ. ρουπιών.
Τα έσοδα της αεροπορικής χαμηλού κόστους αυξήθηκαν κατά 9,4%, φθάνοντας τα 185,6 δισ. ρουπίες, ξεπερνώντας τις προβλέψεις. Το συνολικό κόστος αυξήθηκε κατά 18%, στα 220,8 δισ. ρουπίες, καθώς οι επιβαρύνσεις που σχετίζονται με τις συναλλαγματικές ισοτιμίες εκτοξεύτηκαν πάνω από δέκα φορές, στα 28,9 δισ. ρουπίες, σύμφωνα με την ανακοίνωση. Το κόστος καυσίμων μειώθηκε κατά 9,8%.
Τα απογοητευτικά αποτελέσματα υπογραμμίζουν την ευαλωτότητα της εταιρείας σε εξωτερικούς παράγοντες, παρά τη δεσπόζουσα θέση της στην ινδική αγορά, όπου κατέχει πάνω από 60% μερίδιο. Ενώ αυτή τη φορά η αιτία ήταν οι συναλλαγματικές διακυμάνσεις, η IndiGo έχει πληγεί στο παρελθόν από την ακινητοποίηση δεκάδων αεροσκαφών λόγω προβλημάτων στους κινητήρες Pratt & Whitney.
«Συνεχίζουμε να δημιουργούμε μια φυσική αντιστάθμιση έναντι του δολαρίου, προσθέτοντας περισσότερες διεθνείς πτήσεις που μας αποφέρουν έσοδα σε ξένο νόμισμα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Pieter Elbers την Τρίτη.
Η εγχώρια επιβατική κίνηση επηρεάστηκε επίσης τους τελευταίους μήνες από τις ευρύτερες συνέπειες της συντριβής ενός Boeing Dreamliner της Air India στις 12 Ιουνίου. Το δυστύχημα προκάλεσε εκτεταμένο κανονιστικό έλεγχο σε όλο τον κλάδο, επιτείνοντας την επίδραση ενός παραδοσιακά αδύναμου τριμήνου.
Αν αφαιρεθεί η επίδραση των συναλλαγματικών απωλειών, η IndiGo σημείωσε λειτουργικό κέρδος αυτό το τρίμηνο, σε αντίθεση με τη ζημία του προηγούμενου έτους, ανέφερε ο Elbers σε δήλωσή του μετά τα αποτελέσματα, προσθέτοντας ότι η εταιρεία έχει ενισχύσει τα επιχειρησιακά της σχέδια για το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
«Με βάση αυτό, αυξήσαμε την πρόβλεψη για την ανάπτυξη της δυναμικότητάς μας για το οικονομικό έτος 2026 σε επίπεδα πρώιμης διψήφιας αύξησης», δήλωσε.
Τον περασμένο μήνα, η IndiGo ανακοίνωσε ότι υπέγραψε σύμβαση με την Airbus για τη μετατροπή 30 από τα 70 δικαιώματα αγοράς αεροσκαφών A350-900 σε δεσμευτικές παραγγελίες. Με αυτή την κίνηση, η παραγγελία της σε ευρείας ατράκτου αεροσκάφη διπλασιάστηκε σε 60 Airbus, στο πλαίσιο των φιλοδοξιών διεθνούς επέκτασης.
Η IndiGo σχεδιάζει επίσης να εγκαινιάσει απευθείας πτήσεις από την Ινδία προς την Αθήνα τον Ιανουάριο, χρησιμοποιώντας το πρώτο της αεροσκάφος μακρινών αποστάσεων A321XLR, που αναμένεται να παραδοθεί έως το τέλος του έτους.
Το χρέος της αυξήθηκε κατά 9,2% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, φθάνοντας τα 748,14 δισ. ρουπίες, ενώ ο συντελεστής πληρότητας των πτήσεων υποχώρησε ελαφρώς στο 82,5% σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι.
«Η χρονιά ξεκίνησε με σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις για ολόκληρο τον κλάδο, αλλά είδαμε σταθεροποίηση τον Ιούλιο και ισχυρή ανάκαμψη τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο», ανέφερε ο Elbers.
Διαβάστε επίσης
Aegean: Μνημόνιο Συνεργασίας με την IndiGo για πτήσεις κοινού κωδικού
IndiGo: Νέα αεροπορική σύνδεση μεταξύ Ινδίας και Ελλάδας από αρχές του 2026
Πηγή: www.mononews.gr






















