
Αθηναϊκή ριβιέρα: Οι επενδύσεις 200 εκατ. ανά χιλιόμετρο και οι γκρίνιες των δημάρχων
Επενδύσεις 200 εκατομμυρίων ευρώ ανά χιλιόμετρο έχουν πάρει μπρος για να αλλάξουν το πρόσωπο της αθηναϊκής ριβιέρας.
Για τα έργα ύψους 5 δισ. και τις προκλήσεις τους μίλησε στο Athens Riviera Summit ο Μανώλης Σιγάλας, Senior Vice President & Managing Director για την Ευρώπη της Hill International, εκτιμώντας ότι το παραλιακό μέτωπο του 2030 θα είναι «ιδιαίτερα αναβαθμισμένο σε σχέση με την περασμένη δεκαετία και θα προσφέρει στους Έλληνες πολίτες και τους επισκέπτες μία μοναδική εμπειρία». Όπως ανέφερε «έχουμε δει σημαντικές επενδύσεις να ολοκληρώνονται» προσθέτοντας πως την τρέχουσα δεκαετία «μετράμε τουλάχιστον 5 δισ. ευρώ που υλοποιούνται στην ίδια διαδρoμή». Αναφερόμενος στις προκλήσεις οι οποίες, όπως σημείωσε «πάντα θα υπάρχουν σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον» σημείωσε ότι από την πλευρά της η αγορά θα μπορούσε βελτιώσει την εκτελεστική ικανότητα του κλάδου ενώ χαρακτήρισε ως «κρίσιμη παράμετρο», το ανθρώπινο δυναμικό, τόσο το εργατικό όσο και το επιστημονικό.
Η αθηναϊκή ριβιέρα μεταμορφώνεται, με σειρά εμβληματικών επενδύσεων να αλλάζουν το τοπίο από το Φάληρο έως το Σούνιο, με τα έργα στο Ελληνικό – όπου δουλεύουν 40 εργοτάξια – να πρωταγωνιστούν. Εκτός αυτών, η HIG Capital επενδύει πάνω από 20 εκατ. ευρώ για την αναβίωση της εγκαταλελειμμένης ξενοδοχειακής μονάδας στην παραλία της Αλθέας, δίνοντας νέα πνοή στην περιοχή και στην τουριστική εκπαίδευση.
Την ίδια ώρα, το Apollo Hills της Hines – Henderson Park στη Βούλα, ύψους 200 εκατ. ευρώ, προχωρά με στόχο την ολοκλήρωση το 2026, ενώ το Saronida Olympos Golf Project της Vita Development εξελίσσεται με πιο αργούς ρυθμούς. Η ανάπλαση της μαρίνας Αλίμου από τον Ελλάκτωρα, με προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ, θεωρείται από τα πιο πολυαναμενόμενα έργα, ενώ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η αναβάθμιση της Β’ Πλαζ Βούλας με επένδυση 15 εκατ. ευρώ από κοινοπραξία Κωνσταντακόπουλου, Κόκκαλη και Προκοπίου. Παράλληλα, σχέδια εκπονούνται για τη νέα πλαζ Βάρκιζας του Δημήτρη Γιαννακόπουλου. Στα δημόσια έργα, δεσπόζει η ανάπλαση του Μητροπολιτικού Πάρκου Φαληρικού Όρμου «Αέναον», έκτασης 541 στρεμμάτων, και η δημιουργία ενός ενιαίου ποδηλατόδρομου 18 χλμ. από το Μοσχάτο έως τη Βουλιαγμένη, που θα ενώσει το παράκτιο μέτωπο σε ένα ενιαίο δίκτυο αναψυχής και βιώσιμης κινητικότητας.
Η υπερδόμηση κόκκινο πανί για τους δήμους
Πάντως, στο παρασκήνιο των μεγάλων επενδύσεων στη ριβιέρα, οι δήμαρχοι νοτίων προαστίων κρατούν τη δική τους κόκκινη γραμμή, υπερασπιζόμενοι τα συμφέροντα των κατοίκων. Τη δέσμευση της τοπικής αυτοδιοίκησης για βιώσιμες, ανθρώπινες και λειτουργικές πόλεις τόνισε ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, κατά τη διάρκεια της παρέμβασης του στο ίδιο φόρουμ.
Όπως τόνισε ο κ. Κωνσταντέλλος, σημαντικό για όλους τους εταίρους είναι να μην αλλάξει η φυσιογνωμία των πόλεων. «Η λογική έναν όμορφο προορισμό να τον γεμίσουμε χρήσεις και να τον μεγαλώσουμε, για να μπορέσουμε να φιλοξενήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους δε μας βρίσκει σύμφωνους. Διεκδικούμε ανθρώπινες πόλεις, που μπορούν να φιλοξενούν τους επισκέπτες χωρίς να διαταράσσεται η διαβίωση των μόνιμων κατοίκων». Σε αυτό το πλαίσιο, ο δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης ηγήθηκε μίας προσπάθειας να περιοριστεί η δόμηση στα νότια προάστια, με αποτέλεσμα να καταστεί ο πρώτος δήμος που επέλεξε ποια κίνητρα δόμησης του ΝΟΚ μπορούν να εφαρμοστούν στην περιοχή, εξήγησε ο ίδιος. Ο κ. Κωνσταντέλλος αναφέρθηκε επίσης στα έργα που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του προγράμματος “Αντώνης Τρίτσης”, τα οποία στοχεύουν στη σύνδεση του παράκτιου μετώπου με τις καρδιές των πόλεων, τονίζοντας ότι κατά την υλοποίησή τους προκύπτουν ζητήματα που σχετίζονται με την πολυϊδιοκτησία. «Πάγιο αίτημά μας είναι να αποδοθούντα “μπαλκόνια” των πόλεων στους δήμους, που μπορούν να τα αξιοποιήσουν με σχέδιο ταχύτερα εφαρμόσιμο».
«Οι δήμοι είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε με όρους βιώσιμης ανάπτυξης, ισορροπίας και σωστού σχεδιασμού», τόνισε από την πλευρά του ο Ανδρέας Κονδύλης, δήμαρχος Αλίμου.
Ο ίδιος προειδοποίησε για τα ζητήματα σχεδιασμού που ανακύπτουν, έτσι ώστε τα επιχειρηματικά σχέδια να εντάσσονται στην ομαλή λειτουργία της πόλης, με αποτέλεσμα ωφέλιμο για τον τουρίστα και τον κάτοικο της αθηναϊκής ριβιέρας. «Ο Άλιμος σε λίγο θα μοιάζει με τα νησιά των Κυκλάδων την καλοκαιρινή περίοδο, όπου ακούγονται γλώσσες από όλο τον κόσμο. Ο κίνδυνος εντοπίζεται στη ζήτηση, μεγαλύτερη από αυτή που μπορούν να αντέξουν οι υποδομές. Θα πρέπει, λοιπόν, ο επενδυτής να λάβει υπόψη αυτήν την πραγματικότητα», είπε, προσθέτοντας ότι «η Αθήνα δεν έχει τα χαρακτηριστικά του Ντουμπάι, όπου οι υποδομές υλοποιούνται πιο εύκολα, χωρίς εμπόδια και περιβαλλοντικές ιδιαιτερότητες μιας ήδη δημιουργημένης πόλης». Ο κ. Κονδύλης κατέληξε ότι «οι δήμοι μπορούν να εξηγήσουν στους επενδυτές τι πρέπει να προσέξουν και τι να αποφύγουν», εκτιμώντας ότι είναι απαιτούμενος ο σχεδιασμός σε βάθος με στόχο τη συνολική βιωσιμότητα κάθε παρέμβασης.
Ο Γιάννης Φωστηρόπουλος, δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου ανέδειξε τις διαφορές που εντοπίζονται μεταξύ των δήμων του παραλιακού μετώπου. «Το δικό μας προάστιο είναι ήδη δομημένο, τα ελεύθερα οικόπεδα πριν από τέσσερα χρόνια ήταν 130, τώρα έχουν μείνει 90. Αδόμητος χώρος δεν υπάρχει», εξήγησε, τονίζοντας την ανάγκη οι κάτοικοι να αγαπήσουν τον δημόσιο χώρο ως κοινό αγαθό. Σε αυτή την προσπάθεια, χαρακτήρισε τις δημοτικές αρχές ως το αμορτισέρ που θα βοηθήσει στην κίνηση ενός οχήματος που πηγαίνει προς την πρόοδο. «Οι πόλεις μας όσο γίνονται σύγχρονες και έξυπνες, για να ξεχωρίζουν χρειάζονται το ανθρώπινο στοιχείο», επισήμανε.
Τέλος, ο Δημήτρης Λουκάς, δήμαρχος Λαυρεωτικής τόνισε ότι «η τοπική ηγεσία δεν είναι διαπραγματευτής, αλλά οφείλει να λειτουργεί ως εγγυητής της ισορροπίας μεταξύ ανάπτυξης και βιωσιμότητας, μεταξύ του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα».
Πηγή: www.mononews.gr






















