
“Singles’ Day”: Γιατί γίνονται εκπτώσεις στις 11/11;
Η “Singles’ Day” ή η “Ημέρα των Εργένηδων”, όπως αποδίδεται στη χώρα μας, είναι μια ανεπίσημη γιορτή, ιδιαίτερα διαδεδομένη στην Κίνα και η οποία έχει μετατραπεί σε μια ημέρα καταναλωτικής φρενίτιδας.
Γιορτάζεται κάθε χρόνο την 11η Νοεμβρίου και, παρά το γεγονός ότι εκτός Κίνας δεν έχει μεγάλο hype, έχει αρχίσει να βρίσκει τη θέση της και σε άλλες χώρες.
Η “Singles’ Day” ξεκίνησε, αρχικά, ως μια γιορτή “κυνικής απάντησης” στην “Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου” από μια παρέα τεσσάρων ανδρών φοιτητών (που ήταν singles) στο Πανεπιστήμιο της Ναντζίνγκ το 1993. Ονομαζόταν τότε και “Bachelors’ Day”.
Ωστόσο, το 2009, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Alibaba, Daniel Zhang, που εντόπισε το “κενό” για τους singles καταναλωτές, άρχισε να χρησιμοποιεί την ημέρα ως ένα 24ωρο φεστιβάλ αγορών που προσέφερε online εκπτώσεις και ψυχαγωγία εκτός σύνδεσης.
Ο κολοσσός της Alibaba καθιέρωσε τη “Singles’ Day” με εκπτώσεις έως και 80%.
Σιγά-σιγά η γιορτή “εξαπλώθηκε” φτάνοντας και στην Ευρώπη, στις Η.Π.Α., αλλά και στην Ελλάδα.
Πλέον αποτελεί το μεγαλύτερο γεγονός φυσικών και διαδικτυακών προσφορών, αγορών, πωλήσεων στον κόσμο.
Οι πωλήσεις της Alibaba κατά τη “Singles’ Day” ξεπερνούν τις αντίστοιχες οποιασδήποτε άλλης ημέρας προσφορών.
Σύμφωνα με το The Conversation,, οι ετήσιες πωλήσεις της συγκεκριμένης ημέρας ξεπερνούν τα 150 δισ. δολαρίων, ξεπερνώντας τη Black Friday και το Amazon Prime Day μαζί.
Είναι αντίστοιχη της “Black Friday” και της “Cyber Monday”, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως είναι γνωστή κι ως “Double Eleven” από την σημερινή ημερομηνία 11/11, με τους τέσσερις άσσους να αποτελούν αναφορά στους εργένηδες.
Μια κερδοφόρα «έκρηξη μοναχικότητας» που ξεκίνησε στην Ασία
Οι ανύπαντροι σύντομα θα αποτελούν την πλειονότητα σε πολλές χώρες, και αυτή η αλλαγή ήδη επηρεάζει τον πολιτισμό και την οικονομία στην Ασία.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Singles’ Day γεννήθηκε στην Κίνα. Η πολιτική του ενός παιδιού (1980–2015) δημιούργησε μια ανισορροπία ανάμεσ στα φύλα, αφήνοντας εκατομμύρια άνδρες χωρίς πιθανές συντρόφους. Παράλληλα, η άνοδος της εκπαίδευσης και των επαγγελματικών ευκαιριών έδωσε στις γυναίκες την ανεξαρτησία να απορρίψουν τον παραδοσιακό γάμο.
Παρόμοια φαινόμενα εμφανίζονται σε όλη την Ανατολική Ασία: στην Ιαπωνία, τα μονοπρόσωπα νοικοκυριά ξεπερνούν εκείνα των παντρεμένων με παιδιά. Στη Νότια Κορέα, το 2023 έφτασαν το 36%, το υψηλότερο ποσοστό στην ιστορία.
Οι επιχειρήσεις στην Ασία εκμεταλλεύτηκαν αυτό το φαινόμενο, προσφέροντας karaoke booths για ένα άτομο ή κινηματογράφους για μοναχικούς θεατές. Η Singles’ Day είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Κάθε χρόνο, οι λιανέμποροι οργανώνουν προωθητικές ενέργειες και περιορισμένες κυκλοφορίες προϊόντων: η Xiaomi λανσάρει ειδικά smartphones, η Nike νέα παπούτσια, ενώ η Jetstar Asia πρόσφερε 111.111 φθηνά εισιτήρια για solo ταξιδιώτες.
Η Singles’ Day διοχετεύει τεράστια αγοραστική δύναμη, προβάλλοντας τη single ζωή ως κάτι εορταστικό και όχι λυπηρό.
Πηγή: www.news247.gr
























