
Οι παραχωρήσεις «απογειώνουν» τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Γιατί οι αναλυτές βλέπουν τιμή στόχο πάνω από τα 30 ευρώ
Η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνεχίζει προσελκύει το ενδιαφέρον της αγοράς, καθώς τουλάχιστον τρεις εκθέσεις τοποθετούν την τιμή-στόχο πάνω από τα 30 ευρώ, εστιάζοντας κυρίως στη διαρκή ενίσχυση του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων. Πιο πρόσφατη, η ResearchGreece η οποία ανεβάζει την τιμή-στόχο στα 30,6 ευρώ από 26,9 ευρώ — αναβάθμιση που συνεπάγεται περιθώριο ανόδου άνω του 30% από τα τρέχοντα επίπεδα. Πρόκειται για την τέταρτη κατά σειρά θετική τοποθέτηση, μετά τις Πειραιώς Securities, Mediobanca και Euroxx, που μετακινούν τον πήχη από τα 25–27 ευρώ πάνω από τα 30 ευρώ.
Τι βλέπουν όμως οι αναλυτές; Στην καρδιά του αφηγήματος ανόδου βρίσκονται οι μεγάλες παραχωρήσεις του ομίλου. Η ResearchGreece ενσωματώνει στη νέα της αποτίμηση την έναρξη λειτουργίας της Αττικής Οδού, τη σημαντική πρόοδο στον Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλι, την εξασφάλιση της παραχώρησης του ΒΟΑΚ, τη στρατηγική συνεργασία με τη Motor Oil στην ενέργεια και τη συνεχή πρόοδο του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος στο Ελληνικό.
Η μοναδική εκκρεμότητα, που τοποθετείται στο προσεχές διάστημα, είναι η έναρξη παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, η οποία αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους.
Με βάση αναθεωρημένες υποθέσεις για τους κυκλοφοριακούς όγκους, οι εν λειτουργία παραχωρήσεις μαζί με την Εγνατία και το αεροδρόμιο στο Καστέλι αποτιμώνται στα 21 ευρώ ανά μετοχή — περίπου στο 90% της σημερινής κεφαλαιοποίησης — ενώ η συνολική αξία του Ομίλου τοποθετείται στα 3,17 δισ. ευρώ χωρίς να περιλαμβάνονται ο ΒΟΑΚ, το IRC του Ελληνικού και τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων και υδάτινων πόρων.
Το προφίλ κερδοφορίας αναμένεται να μεταβληθεί ουσιαστικά: η ResearchGreece εκτιμά διπλασιασμό EBITDA έως το 2028, με βασικούς μοχλούς την Αττική Οδό και την Εγνατία.
Συγκεκριμένα, η Αττική Οδός προβλέπεται να εμφανίσει αύξηση μέσης ετήσιας κυκλοφορίας κατά 3,5% το 2026 και μέσο EBITDA άνω των 300 εκατ. ευρώ τον χρόνο, ενώ για την Εγνατία υπολογίζεται μέσο EBITDA 190–475 εκατ. ευρώ μετά την πενταετία κατασκευής, με εντυπωσιακό περιθώριο 75%. Το Καστέλι, εξυπηρετώντας 15–18 εκατ. επιβάτες ετησίως, εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει EBITDA 100–160 εκατ. ευρώ.
Στο ίδιο μήκος κύματος, η ιταλική τράπεζα Mediobanca, που ξεκίνησε κάλυψη της μετοχής τον Ιούνιο του 2025, αναβαθμίζει την τιμή-στόχο στα 30 ευρώ από 28,80 ευρώ μετά από ένα σετ εξαμηνιαίων αποτελεσμάτων που ξεπέρασε τις εκτιμήσεις της αγοράς και ένα θετικό outlook της διοίκησης για ισχυρή και διατηρήσιμη αύξηση σε έσοδα και κερδοφορία, αλλά και μεγαλύτερη ανταμοιβή των μετόχων.
Ανά τομέα, στους αυτοκινητοδρόμους η κίνηση αναμένεται να αυξηθεί πάνω από 3% στο δεύτερο εξάμηνο για το σύνολο των παραχωρήσεων, ενώ ο κατασκευαστικός βραχίονας προβλέπεται να διατηρήσει περιθώριο EBIT άνω του 7% τα επόμενα χρόνια, στηριζόμενος στο ποιοτικό ανεκτέλεστο.
Καταλυτική θεωρείται και η νέα σύμπραξη με τη Motor Oil στην ηλεκτρική ενέργεια, που δημιουργεί καθετοποιημένο παίκτη με κρίσιμη μάζα, ευελιξία και συνέργειες· η αξία της συμμετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο JV εκτιμάται στα 530 εκατ. ευρώ.
Συνολικά, η Mediobanca ανεβάζει τις εκτιμήσεις για τον κλάδο κατασκευής και τις παραχωρήσεις, ενσωματώνει τη συναλλαγή με τη ΜΟΗ από το 2026 και αυξάνει το κέρδη ανά μετοχή κατά 14% έναντι των προηγούμενων προβλέψεων, ενώ σημειώνει ότι η εταιρεία εξετάζει «πολλές ενδιαφέρουσες ευκαιρίες» για περαιτέρω ανάπτυξη.
Ακόμη πιο ψηλά τοποθετεί τον πήχη η Πειραιώς Χρηματιστηριακή, στα 31 ευρώ από 25,20 ευρώ, μετά την αναβάθμιση του ενεργειακού χαρτοφυλακίου λόγω του στρατηγικού deal με τη Motor Oil, τη νέα αποτίμηση παραχωρήσεων που φτάνει τα 2,3 δισ. ευρώ και τη στιβαρή κερδοφορία της κατασκευής.
Η ανάλυση χαρακτηρίζει τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ «ελκυστική επενδυτική ευκαιρία» στον ευρωπαϊκό χώρο υποδομών, με περιθώριο ανόδου που τροφοδοτείται από το μεγάλο pipeline έργων στην Ελλάδα και τις ευκαιρίες επέκτασης στο εξωτερικό.
Η άσκηση SOTP αποτιμά τον Όμιλο στα 3,2 δισ. ευρώ (μετά από 10% holding discount), οδηγώντας σε τιμή-στόχο 31 ευρώ ανά μετοχή. Από τα 2,3 δισ. των παραχωρήσεων, τα 1,8 δισ. προέρχονται από αυτοκινητοδρόμους (χωρίς τον ΒΟΑΚ), με τη συμμετοχή στην Αττική Οδό να αποτιμάται στα 974 εκατ. ευρώ.
Η κατασκευή αποτιμάται στα €0,87 δισ. χάρη στις ισχυρές ταμειακές ροές και το υψηλής ποιότητας ανεκτέλεστο, ενώ ο τομέας ενέργειας στα €0,6 δισ. μετά τη συμφωνία με τη Motor Oil. Σε επίπεδο μεγεθών, για το 2025 οι πωλήσεις αναμένονται στα €3,5 δισ., το EBITDA στα €605 εκατ. και τα καθαρά κέρδη στα €136 εκατ.
Για το 2026 — με τον ενεργειακό τομέα να ενοποιείται με τη μέθοδο καθαρής θέσης — οι πωλήσεις εκτιμώνται στα €2,4 δισ., το EBITDA στα €612 εκατ. και τα καθαρά κέρδη στα €195 εκατ. Περαιτέρω μπροστά, για το 2028–2029, το EBITDA του Ομίλου προσεγγίζει τα €800 εκατ. με καθαρά κέρδη περίπου €300 εκατ.
Στο μέτωπο ρευστότητας, οι συνολικές εισπράξεις της μητρικής από τις τρεις βασικές δραστηριότητες την περίοδο 2025–2031 εκτιμώνται σε 2,0 δισ., άνω του 50% από παραχωρήσεις, με επενδύσεις (equity) 1 δισ. ευρώ για την ίδια περίοδο και ταμειακά διαθέσιμα κοντά στα €0,4 δισ. στα πρώτα χρόνια, που ξεπερνούν το 1,0 δισ. από το 2030 όταν Εγνατία και IRC αρχίσουν να συνεισφέρουν.
Το κοινό νήμα που ενώνει τις τρεις εκθέσεις είναι το εξής: οι παραχωρήσεις λειτουργούν ως ισχυρός πολλαπλασιαστής αξίας, η ενέργεια αποκτά νέα δυναμική μέσω της σύμπραξης με τη Motor Oil και η κατασκευή προσφέρει ορατότητα κερδοφορίας μέσα από ανεκτέλεστο και περιθώρια που «γράφουν».
Με την Αττική Οδό να εισφέρει υψηλές και προβλέψιμες ταμειακές ροές, την Εγνατία να ακολουθεί ως game changer μετά τη φάση κατασκευής, το Καστέλι να προσθέτει ωθήση και το Ελληνικό να ωριμάζει, το αφήγημα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περνά από την υπόσχεση στην υλοποίηση. Έτσι εξηγείται γιατί οι τιμές-στόχοι μετακινούνται σταθερά πάνω από τα 30 ευρώ: το προφίλ απόδοσης-κινδύνου βελτιώνεται, η ορατότητα αυξάνεται και το άθροισμα των μερών αρχίζει να αντανακλάται με μεγαλύτερη πιστότητα στις αποτιμήσεις.
Διαβάστε επίσης:
Πηγή: www.mononews.gr

























