
Οδηγούμε την Mercedes C400e 4MATIC
H C400e συνδυάζει με ευλάβεια δύο εκ διαμέτρου αντίθετα: επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Ας μιλήσουμε με νούμερα όμως: 381 PS, 0-100km/h σε 5,4 sec, μέση κατανάλωση καυσίμου 6,5 lt/100km και κερασάκι στην τούρτα, η τετρακίνηση 4MATIC. Από την μία, σταθερή αξία η άνεση της C-Class, από την άλλη όμως η ισχύς της C400e ανεβάζει τον πήχη υψηλότερα και μάλιστα χωρίς να επιβαρύνει το περιβάλλον ούτε και την τσέπη του χρήστη που το εφοδιάζει με καύσιμα.
  
     
  
  
Η σφραγίδα της Mercedes-Benz αποτελεί συνώνυμο του κύρους, της κομψότητας και της τεχνολογικής υπεροχής. Από τη δεκαετία του 1990 η γκάμα της C-Class ξεκίνησε ως η πιο προσιτή «λιμουζίνα» της μάρκας. Σήμερα, διατηρεί την ταυτότητά της, αλλά με εξηλεκτρισμένη καρδιά. Η επαναφορτιζόμενη (plug-in) υβριδική έκδοση, μεταφέρει την παράδοση στην σύγχρονη μορφή, συνδυάζοντας τεχνολογία, άνεση και οικολογική συνείδηση σε ένα πακέτο που δεν κάνει συμβιβασμούς. Όταν την δει κανείς στον δρόμο, παρατηρεί την σχεδιαστική της καθαρότητα. Ήρεμες γραμμές και αεροδυναμικό σχήμα. Η λευκή της απόχρωση αγκαλιάζει τις καμπύλες του αμαξώματος σαν ραμμένο κοστούμι υψηλής ραπτικής με νεανικά στοιχεία.
  
     
  
  
Η εμπρός όψη είναι δυναμική αλλά όχι υπερβολική. Η χαρακτηριστική μάσκα με το μεγάλο αστέρι στο κέντρο και τα διακριτικά χρωμιωμένα μοτίβα δημιουργούν ένα βλέμμα αποφασιστικό, πλαισιωμένο από λεπτής σχεδίασης LED HIGH PERFORMANCE φωτιστικά σώματα. Ο προφυλακτήρας, με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και τις μαύρες λεπτομέρειες, προσθέτει δόση σπορ διάθεσης χωρίς να προδίδει την κομψότητα.
  
     
  
  
Στο πλάι, η χαμηλή γραμμή της οροφής κυλάει ομαλά προς τα πίσω, ενώ οι σκουρόχρωμες ζάντες AMG 18″ με το πεντάκτινο σχέδιο σπάνε το λευκό χρώμα με διακριτικό δυναμισμό. Στέκεται στον δρόμο με τρόπο που δείχνει σίγουρη, στιβαρή και ταυτόχρονα εκλεπτυσμένη.
  
     
  
  
Πίσω διατηρεί τον λιτό χαρακτήρα της, με LED φωτιστικά σώματα τριγωνικής σχεδίασης και καθαρό σχεδιασμό χωρίς έντονες ακμές. Όμως ένα μικρό αεροδυναμικό στοιχείο στην άκρη της πόρτας του χώρου αποσκευών και οι δύο μεγάλες απομιμήσεις εξάτμισης δίνουν μια υπόσχεση δύναμης, με διακριτικό τρόπο. Γενικότερα η σιλουέτα της αποπνέει πολυτέλεια, αυτοπεποίθηση, σεβασμό και δυναμισμό ταυτόχρονα.
  
     
  
  
Περνώντας στο εσωτερικό της C400e, η πολυτέλεια μεταφράζεται σε κάθε λεπτομέρεια. Τα καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική στήριξη και άνεση, με δέρμα και επενδύσεις υψηλής ποιότητας που αποπνέουν κύρος. Οι δύο μεγάλες οθόνες, η μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και η κάθετη στο κέντρο, για το infotainment, δημιουργούν ένα high-tech περιβάλλον χωρίς να χάνουν τη διακριτική κομψότητα της Mercedes.
Τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι και κάτω από την κεντρική οθόνη χρήζουν εξοικείωσης και συνήθειας. Επίσης η ρύθμιση των καθισμάτων, διαθέτει μνήμες ώστε ο κάθε οδηγός να αποθηκεύει την θέση του καθίσματος και τιμονιού που επιθυμεί. Αποθηκευτικοί χώροι στις πόρτες, ντουλαπάκι εμπρός του συνοδηγού και κάτω από το υποβραχιόνιο, ποτηροθήκες, 2 θύρες USB-C εμπρός και 2 στα πίσω καθίσματα προσφέρουν λύσεις για τις καθημερινές μετακινήσεις. Ο εσωτερικός ατμοσφαιρικός φωτισμός, με δυνατότητα αλλαγής χρωμάτων, είναι μια σύγχρονη πινελιά που προσφέρει εναλλαγή διάθεσης ανάλογα την επιλογή χρώματος.
  
     
  
  
Οι επιβάτες πίσω έχουν επαρκές χώρο, άνεση, ηρεμία και ιδιωτικότητα, με την ανοιγόμενη ηλιοροφή να γεμίζει την καμπίνα με φως, ενισχύοντας την αίσθηση ευρυχωρίας. Ο χώρος αποσκευών στα 315 lt είναι ελαφρώς περιορισμένος, όμως θα πρέπει να λάβουμε υπόψη πως πρόκειται για ένα plug-in υβριδικό, όπου η μπαταρία εδράζεται στο κάτω μέρος του.
  
     
  
  
Κάτω από το περίτεχνο καπό με τις δύο νευρώσεις κοντά στο κέντρο που διεγείρουν τις ανήσυχες αισθήσεις, εδράζεται ένας υπερτροφοτούμενος δίλιτρος βενζινοκινητήρας, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, χαρίζοντας ομαλή μετάδοση ισχύος. Συνδυαστική ισχύς 381 PS και μέγιστη ροπή 650 Nm. Ένα plug-in υβριδικό σύστημα που παντρεύει επιδόσεις με αποδοτικότητα.
Επιπλέον, η ηλεκτρικά ελεγχόμενη τετρακίνηση 4MATIC ενισχύει την εύρεση πρόσφυσης και ενώ πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που ξεπερνά τους 2 τόνους, η C400e είναι πάντα πρόθυμη και “ετοιμοπόλεμη”. Η επιτάχυνση είναι ζωηρή, με την ηλεκτρική υποβοήθηση να γεμίζει κάθε στιγμή ροπής, είτε κινείσαι με απόλυτη ησυχία στο EV mode, είτε αφήνεις το Dynamic να δείξει τι σημαίνει “γερμανική ακρίβεια”. Το κινητήριο σύνολο είναι πολιτισμένο, αποπνέει ωριμότητα και τεχνολογία, όμως αφήνει με ανοιχτό στόμα εκείνους που θα σταθούν δίπλα ή θα θελήσουν να ακολουθήσουν.
  
     
  
  
Το μεγαλύτερο ατού της C400e είναι πως καταναλώνει 6,5 lt/100km, ενώ η μπαταρία 25,4 kWh (19,5 ωφέλιμη) προσφέρει περίπου 100 km ηλεκτρικής αυτονομίας. Αυτό σημαίνει πως οι καθημερινές μετακινήσεις εντός αστικού ιστού, μπορούν να γίνονται ηλεκτρικά, αθόρυβα και με μηδενικούς ρύπους.
Τα διπλά ψαλίδια εμπρός και η αερανάρτηση πίσω προσφέρουν ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τον έλεγχο. Δεν “κοπανάει”, απορροφά επιτυχώς τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και διατηρεί την καμπίνα ήσυχη και άνετη. Δεν γέρνει σε γρήγορες εναλλαγές πορείας και η αερανάρτηση πίσω ρυθμίζεται αυτόματα όταν φορτώσουμε το αυτοκίνητο με βάρος, ώστε να επανέλθει στο σημείο που ήταν πριν.
  
     
  
  
Το σύστημα διεύθυνσης συνεργάζεται άρτια με την ανάρτηση και είναι ακριβές, άμεσο και προοδευτικό, δηλαδή “βαραίνει” όσο χρειάζεται στις μεγαλύτερες ταχύτητες αλλά γίνεται ανάλαφρο μέσα στην πόλη, κάνοντας την C-Class να είναι πιο ευέλικτη από όσο θα περίμενε κανείς. Το σύστημα φρένων έχει δύναμη, αμεσότητα, συνέπεια και δεν εμφανίζει σημάδια κόπωσης. Αν και δεν πρόκειται για σπορ μοντέλο, όταν το θελήσεις μεταμορφώνεται εύκολα.
Τα προγράμματα οδήγησης EV, Hybrid, Dynamic και Individual αλλάζουν εμφανώς τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα paddles πίσω από το τιμόνι έχουν διπλή λειτουργία: στην ηλεκτρική και την υβριδική λειτουργία αυξομειώνουν το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας, ενώ στο Dynamic αλλάζουν κανονικά σχέσεις. Αυτή η πρωτόγνωρη εναλλαγή προσφέρει απόλαυση για τον οδηγό που αντιλαμβάνεται τη λεπτομέρεια και την αξιοποιεί κατάλληλα.
  
     
  
  
Από μια Mercedes δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Διαθέτει διαητηρητή σταθερής ταχύτητας (Cruise Control), σύστημα διατήρησης λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση ανάγκης, ανίχνευση τυφλού σημείου με ειδοποίηση, κάμερες και αισθητήρες παρκαρίσματος κλπ. Το σημαντικότερο όμως δεν είναι η πληθώρα τους, που κακά τα ψέματα, πλέον όλα τα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως τιμής διαθέτουν τα περισσότερα από αυτά, αλλά το πως λειτουργούν.
Με ακρίβεια, χωρίς υπερβολές και χωρίς παρεμβατικές συμπεριφορές. Είναι γεγονός πως κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν χρειάστηκε να απενεργοποιήσουμε κανένα από αυτά τα συστήματα κι αυτό σημαίνει πως έχει επιτευχθεί ισορροπία στη ρύθμισή τους, κάνοντας τον οδηγό να νιώθει πως είναι εκει για αυτόν συντελώντας για μια ασφαλή, ξεκούραστη και ήρεμη μετακίνηση.
  
     
  
  
Η C400e απευθύνεται σε εκείνον που αναζητά την πολυτέλεια αλλά ταυτόχρονα θέλει επιδόσεις, άνεση, τεχνολογία αιχμής και τη δυνατότητα να κινείται ηλεκτρικά στην πόλη. Η C-Class ξεκινάει από τις 48.750€, ενώ το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δοκιμής φτάνει τα 80.516€. Μια τιμή που αντικατοπτρίζει πλούσιο εξοπλισμό, plug-in υβριδική τεχνολογία, τετρακίνηση και ισχύ.
Στον ανταγωνισμό, αυτή τη στιγμή καλείται να αντιμετωπίσει: BMW 3-series, Audi A5. H C400e ξεχωρίζει για την ισορροπία ανάμεσα σε κύρος και τεχνολογική ωριμότητα. Δεν χρειάζεται να αποδείξει τίποτα, απλώς καλεί τον υποψήφιο αγοραστή να το οδηγήσει και να νιώσει πως είναι να ζεις το μέλλον, με την κλασσική φινέτσα του παρόντος.
  
     
  
  
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes C400e Plug-in hybrid 4MATIC
Κυβισμός: 1.999 cc
Συνδυαστική ισχύς: 381 PS
Συνδυαστική ροπή: 650 Nm
Κίνηση: στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο 9 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.751 / 1.820 / 1.437 mm
Μεταξόνιο: 2.685 mm
Χώρος αποσκευών: 315 lt
Βάρος: 2.130 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 5,4 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,5 lt/100km
Εκπομπές CO2: 15 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 80.516 ευρώ
  
     
  
  
Διαβάστε επίσης:
Boujnah: Η Euronext στο επίκεντρο για την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση των κεφαλαιαγορών
Απέτυχαν οι διαπραγματεύσεις Disney – Google: Εκτός Youtube TV οι πλατφόρμες της
Κυκλώνας Μελίσα: Σχεδόν 50 νεκροί στην Καραϊβική – Καταφθάνει βοήθεια
Πηγή: www.mononews.gr






















