
LVMH: Ο γαλλικός όμιλος φαίνεται να εξετάζει την πώληση της Fenty Beauty για 2,8 δισ.
Μετά την ιστορική πώληση του τμήματος ομορφιάς της Kering στη L’Oréal για 4,6 δισ., ο γίγαντας των πολυτελών αγαθών LVMH εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης του μεριδίου της στη Fenty Beauty, τη μάρκα καλλυντικών που ίδρυσε η Rihanna.
Η κίνηση έρχεται σε μια περίοδο αναδιάρθρωσης για τον γαλλικό όμιλο πολυτελείας.
Η Rihanna, η Fenty και η LVMH
Η Robyn Rihanna Fenty, που γεννήθηκε στα Μπαρμπάντος, ίδρυσε τη Fenty Beauty το 2017 με σκοπό να δημιουργήσει μια σειρά μακιγιάζ που να ταιριάζει σε ένα ευρύτερο φάσμα αποχρώσεων και τύπων επιδερμίδας.
Ο γαλλικός κολοσσός συνεργάζεται με την επενδυτική τράπεζα Evercore για την πώληση, σύμφωνα με τρεις πηγές. Η Rihanna ίδρυσε την Fenty Beauty με τη βοήθεια της Kendo Brands, της εσωτερικής εταιρείας παραγωγής προϊόντων ομορφιάς της LVMH. Η ίδια και η LVMH κατέχουν 50% της εταιρείας έκαστος.
Η Fenty Beauty της Rihanna, που είναι επίσης ιδιοκτήτρια της μάρκας εσωρούχων Savage X Fenty, διαθέτει μια σειρά καλλυντικών που ταιριάζει σε έγχρωμες, ισπανόφωνες και Ασιάτισσες γυναίκες. Τα προϊόντα, που περιλαμβάνουν καλλυντικά, προϊόντα περιποίησης δέρματος, μαλλιών και αρώματα, πωλούνται στα Sephora και στο Amazon.
Η ανάπτυξη της Fenty και τα προβλήματα της LVMH
Το 2020, η μάρκα έφτασε τα 550 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα και η αξία της εκτιμήθηκε σε περίπου 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Το 2024 όμως, η Fenty Beauty είχε καθαρές πωλήσεις περίπου 450 εκατομμύρια δολάρια, και σήμερα θα μπορούσε να αποτιμηθεί σε 1 έως 2 δισ., σύμφωνα με τους αναλυτές.
Ωστόσο, το τρέχον μακροοικονομικό περιβάλλον έχει αλλάξει σημαντικά. Τα έσοδα της LVMH μειώθηκαν κατά 4% τους πρώτους εννέα μήνες του 2025, φτάνοντας τα 58 δισεκατομμύρια ευρώ, αν και στο τρίτο τρίμηνο παρατηρήθηκαν σημάδια ανάκαμψης. Τα πρόσφατα αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο όμιλος επανέφεραν μερικώς την εμπιστοσύνη των επενδυτών.
Η εταιρεία έχει ήδη λάβει μέτρα για να περιορίσει τις επιπτώσεις της επιβράδυνσης στον τομέα πώλησης πολυτελών αγαθών. Τον Μάιο, προχώρησε σε περικοπές 10% του προσωπικού της Moët Hennessy, του τμήματος κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών, ενός από τους τομείς που επλήγησαν περισσότερο από τη μείωση της ζήτησης. Εντός του τρίτου τριμήνου ο ίδιος κλάδος σημείωσε άνοδο 1% για την LVMH.
Η LVMH αναγνώρισε επίσης ότι ενώ μπορεί να αυξήσει τις τιμές κατά 2% έως 3% ετησίως στα premium τμήματα της, τέτοιες αυξήσεις δεν είναι εφικτές σε κατηγορίες όπως τα προϊόντα ομορφιάς ή το κονιάκ. Η αδυναμία αύξησης τιμών συμπιέζει περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους για τον κολοσσό.
Σύμφωνα με άτομο της LVMH τα έσοδα της Fenty έφτασαν στο αποκορύφωμά τους πριν από αρκετά χρόνια, ενώ πηγές στη Sephora αναφέρουν ότι οι πωλήσεις της μάρκας στη Βόρεια Αμερική έχουν «μειωθεί κατά διψήφιο ποσοστό».
Αλλαγή πλεύσης για τους ομίλους πολυτελείας
Η πιθανή πώληση του μισού της Fenty Beauty θα σηματοδοτούσε μια στρατηγική αλλαγή για την LVMH. Ο όμιλος επιδιώκει να επικεντρωθεί σε πιο ανθεκτικά και κερδοφόρα τμήματα που μπορούν να αντέξουν καλύτερα την παγκόσμια επιβράδυνση της αγοράς πολυτελών προϊόντων.
Αν τελικά προχωρήσει η πώληση, η απόφαση της LVMH θα σηματοδοτήσει μια στρατηγική αναπροσαρμογή στον κλάδο της πολυτελούς ομορφιάς, με έμφαση στην αποδοτικότητα και τη διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου.
H L’Oréal θα μπορούσε να είναι ένας πιθανός αγοραστής, ενώ η παρουσία ισχυρών ανταγωνιστών όπως η Estée Lauder, μπορεί να περιπλέξει τις διαπραγματεύσεις.
Για τη Rihanna, μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να ανοίξει το επόμενο κεφάλαιο για τη Fenty Beauty — είτε υπό νέα ιδιοκτησία, είτε με μεγαλύτερη επιχειρηματική αυτονομία για την ίδια.
Μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν επίσημα σχόλια από καμία πλευρά.
Διαβάστε επίσης:
Πηγή: www.mononews.gr
























