
Λάικ – ντισλάικ: Από τον Κούρκουλο και τον Καραναστάση στον ευσεβή ράπερ Rack
Τα λάικ και τα ντισλάικ σε όσα παρατηρήσαμε στις βόλτες μας στην πόλη και στα θεάματα που βλέπουμε κάθε εβδομάδα και που συνήθως τα συζητάμε μόνο μεταξύ μας.
Σε αυτήν την στήλη, θα προσπαθήσουμε να καταγράφουμε σε τακτική βάση τι μας άρεσε και τι δε μας άρεσε, τα λάικ και τα ντισλάικ, τι μας έκανε εντύπωση και τι μας ξάφνιασε. Όχι, τόσο σε επίπεδο κριτικής, όσο σε επίπεδο ελεύθερου συνειρμού.
Από τα μεγάλα πολιτιστικά γεγονότα μέχρι τα μικρότερα, αλλά και τα σχεδόν αόρατα, αυτά που υπάρχουν παντού μέσα στη ζωή μας. Όσα παρατηρούμε στις βόλτες μας στην πόλη και στα θεάματα που βλέπουμε κάθε εβδομάδα και που τα συζητάμε μόνο μεταξύ μας.
ΛΑΙΚ
5 τρομερά κορίτσια, ο Διαμαντής και η Ζωή και δύο αδελφές για τη Γεωργία Οικονόμου
Πέντε απίθανα κορίτσια — Ζέτα Δούκα, Δώρα Χρυσικού, Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Σόφη Ζαννίνου και Άννα Κουρουπού — αναστατώνουν το Κολωνάκι με το Vaginahood. Χωρίς μισόλογα, το έργο φέρνει στο φως αλήθειες που συνήθως μένουν κρυφές, αποκαλύπτοντας τη γυναικεία εμπειρία με τρόπο ανατρεπτικό και ειλικρινή. Ένα κάλεσμα ενδυνάμωσης και ελευθερίας, χωρίς φόβο, χωρίς αναστολές, που αφήνει το κοινό να δει και να νιώσει την πραγματική ουσία της γυναικείας φωνής.
Δεν θα ασχοληθώ με τους λόγους της παραίτησης του Διαμαντή Καραναστάση ή με τα μελιστάλαχτα λόγια προς τη Ζωή Κωνσταντοπούλου — ούτε με αφορούν, ούτε μου προκαλούν ενδιαφέρον. Ωστόσο, το να παραιτηθείς από το βουλευτικό αξίωμα, σε αυτό το πολιτικό σκηνικό, απαιτεί πραγματικά κότσια. Δεν είναι κάτι που κάνει ο καθένας, ειδικά όταν η εξουσία και το αξίωμα προσφέρουν τόσα πολλά πλεονεκτήματα. Αυτή η απόφαση, ανεξάρτητα από το τι την προκάλεσε, πρέπει να αναγνωριστεί ως μια κίνηση που δείχνει γενναιότητα και προσωπική ακεραιότητα.
Η Κλερ Ντέινς στο «The Beast in Me» ξεχωρίζει ακριβώς επειδή δεν ακολουθεί τη σύγχρονη μόδα των υπερβολικά επεξεργασμένων, “τέλειων” εικόνων που μας επιβάλλει η βιομηχανία του θεάματος. Η φυσική της εμφάνιση, χωρίς πλαστικές επεμβάσεις και φίλτρα, είναι αναζωογονητική και ανθρώπινη. Αυτό τη καθιστά πιο αυθεντική και μας υπενθυμίζει ότι η γοητεία δεν κρύβεται μόνο στο τέλειο εξωτερικό.
Είναι γεγονός. Η Σύρμω Κεκέ και η Άννα Καλαϊτζίδου είναι το καλύτερο αδελφικό δίδυμο των τελευταίων ετών στο θέατρο. Μετά τον περσινό εκπληκτικό “Τρόμο του Κροκόδειλου¨ δίνουν άλλο ένα ρεσιτάλ ερμηνείας στο “Μέχρι Να Σβήσουν τ΄ Άστρα” που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σαν αδελφές. Δϊπλα τους οι εξαιρετικοί Δαυίδ Μαλτέζε και Ελίνα Ρίζου.
“Ξέρω τι θα έκανα”, η όμορφη Αμοργός και η Ημέρα του Άντρα μέσα από τη Finos Film, για τη Χριστίνα Τσατσαράγκου
Στον “Εχθρό του Λαού” σε σκηνοθεσία του αεικίνητου Τόμας Οστερμάιερ στο θέατρο Κνωσός “όλα τα λεφτά” είναι η καταληκτική ομιλία του Δρ. Στόκμαν (Κωνσταντίνος Μπιμπής) ο οποίος μάταια προσπαθεί σε όλη την παράσταση να υπερασπιστεί την αλήθεια με κάθε τίμημα.
Όλα διαστρεβλώνονται, όλα έχουν διπλή σημασία, όλα μπορούν ανα πάσα στιγμή να γυρίσουν εναντίον σου. Οι υπόλοιποι αναγνωρίζουν την … πολυπλοκότητα της ανθρώπινης συνθήκης που οδηγεί σε πάμπολους καθημερινούς συμβιβασμούς, για τα λεφτά για την εξουσία, ο Στόκμαν όχι. Το “Changes” του David Bowie ακούγεται επανειλημμένως και πάνω από τα κεφάλια μας πλανάται ένα αιχμηρό “εσύ τι θα έκανες;”. Και μόνο που ο Οστερμάιερ στην συνέντευξη Τύπου μας είχε πει ότι ο Εχθρός του λαού του Ίψεν ήταν ένα από τα αγαπημένα βιβλία του … Χίτλερ, η ανατριχίλα συνοδεύει κάθε σκηνή. Ειδικά το τελευταίο βλέμμα ανάμεσα στον Στόκμαν και τη σύζυγό του πριν πέσει η αυλαία.
Ταξίδι στην όμορφη Αμοργό για το Amorgos Film Festival, που είναι ένα υβρίδιο κινηματογραφικής εμπειρίας και ταξιδιωτικής ανακάλυψης. Το πρωί γνωρίζεις το νησί και το μεσημέρι βλέπεις τις ταινίες που φέτος είχαν σαν κεντρικό θέμα την «Ψηφιακή Αναγέννηση: Ο Κινηματογράφος στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης», εξερευνώντας τον ρόλο του AI, των VR εμπειριών και των σύγχρονων τεχνολογιών στην εξέλιξη της αφήγησης και στην προώθηση του τουρισμού παγκοσμίως. Φέτος συμμετείχαν 111 φιλμ από 52 χώρες και 30 κέρδισαν στις 5 διαφορετικές κατηγορίες. Στην κορυφή το υπέροχα λυρικό Discover la Guajira του Κολομβιανού David Ospina, ο οποίος παραβρέθηκε για να πάρει το βραβείο. Το βίντεο κέρδισε διάκριση και στις Κάννες. Ένα λυρικό παραμύθι για μια γωνιά της Κολομβίας ελάχιστα γνωστή σε όλους εμάς.
Η Ημέρα του Άντρα (19 Νοεμβρίου) πέρασε λίγο στα ψηλά, αλλά η Finos Film στα social, όπως πάντα μας είχε μια έκπληξη. Αφιέρωμα στους πιο φωτογενείς κυρίους του ελληνικού κινηματογράφου, τα καλά και τα κακά παιδιά, που χάνονται στο παρελθόν, άνδρες ταυτόχρονα πρότυπα και αντιπρότυπα. Γοητευτικοί ή ακατέργαστοι, τρυφεροί ή ορμητικοί, κωμικοί μέχρι δακρύων και τραγικοί μέχρι βαθιάς σιωπής. Ο Κούρκουλος και ο Αλεξανδράκης, ο Χορν και ο Κατράκης με βλέμμα που μετρούσε τις εποχές.
ΝΤΙΣΛΑΙΚ
Ηλικιωμένοι σε ανοιχτή ακρόαση, Rack και κατάνυξη και φονικά μπέργκερ για τη Γεωργία Οικονόμου
Είναι λίγο αστείο, είναι και λίγο στενόχωρο, είναι και πολύ ενοχλητικό. Κάτι όμως πρέπει να γίνει με τους ηλικιωμένους ανθρώπους που μιλούν στα κινητά τους σε ανοιχτή ακρόαση ή και σε βιντεοκλήση με τα παιδιά και τα εγγόνια τους. Το βλέπεις παντού. Στα καφέ, στις πλατείες, στα εστιατόρια, ακόμη και στο θέατρο. Ακούς φωνές από παντού. Ακούς υποκοριστικά γλυκούλια, ακούς αγάπες και φιλάκια. Ακούς παιδικές φωνούλες να ουρλιάζουν και να λένε ποιήματα. Ωραία όλα αυτά, δε λέω. Αλλά κάπως ας κρατηθεί μία ιδιωτικότητα ρε παιδί μου.
Ο διάσημος ράπερ ονόματι Rack έκανε κάτι “φοβερά επαναστατικό” σε συναυλία του. Ζήτησε από τους θαυμαστές του να φωνάξουν «Ιησούς Χριστός Νικά» με ρυθμό. Και κάπως έτσι μετέτρεψε την πίστη – την όποια πίστη, δε το λέω με θρησκοληψία- σε ένα κούφιο σύνθημα για το κοινό του. Επέλεξε να χρησιμοποιήσει ιερά σύμβολα μίας θρησκείας για να στήσει το δικό του παιχνιδάκι. Παιχνιδάκι επικίνδυνο που δείχνει πόσο οι νέοι σε τέτοιους χώρους μπορούν να μετατραπούν σε πρόβατα προς σφαγή. Πάλι καλά που όταν ρώτησα την κόρη μου για το περιστατικό μου απάντησε “αλήθεια τωρα θες να σχολιάσω αυτόν τον τύπο: Έλεος κάπου”.
Έχω πάθει σοκ από τον θάνατο του 22χρονου που κατέβασε αμάσητο ένα ολόκληρο μπέργκερ. Και το πιο σοκαριστικό είναι ότι το παιδί σύμφωνα με μαρτυρίες φίλων του χτυπούσε την πλάτη του σε μια κολώνα, προκειμένου να ξεκολλήσει το φαγητό από τον οισοφάγο του. Και σε αυτήν την παρέα νέων ανθρώπων δεν υπήρξε ένας να ξέρει ούτε Πρώτες Βοήθειες ούτε τη λαβή Χάιμλιχ – μια τεχνική πρώτων βοηθειών για την αντιμετώπιση της απόφραξης ανώτερων αεραγωγών από ξένο σώμα. Μα είναι δυνατόν ρε παιδί μου αυτό; Πόσοι πρέπει να πεθάνουν έτσι για να γίνουν υποχρεωτικά σε όλους μας τα Μαθήματα Πρώτων Βοηθειών;
Κάτι άλλο γίνεται όταν γελάς στο Tik Tok, η βαναυσότητα και ο ευσεβής ράπερ για τη Χριστίνα Τσατσαράγκου
Οι άνθρωποι έχουμε ξεφύγει εντελώς. Οι παπαγάλοι που μιλάνε έγιναν trend στο TikTok (δες το ρεπορτάζ) και αυτό απειλεί την επιβίωσή τους. Χαριτωμένοι παπαγάλοι λένε “fuck you” και τραγουδάνε “Funkytown”, ενώ πίσω από κάθε βίντεο υπάρχει ένα παγκόσμιο κύκλωμα που κλέβει ζώα από τα τροπικά δάση, τα κλείνει σε κουτιά και τα πουλάει σαν να είναι γκατζετάκια. Στο Κονγκό οι παπαγάλοι παγιδεύονται με κόλλες στα δέντρα και πωλούνται για δέκα δολάρια, και στο Ντουμπάι φτάνουν με κομμένα φτερά και τιμή 7.000. Κι εμείς από την ασφάλεια του καναπέ κάνουμε share και γελάμε…
Ένας 29χρονος που χτυπά μέχρι θανάτου έναν 58χρονο δεν είναι απλώς «σκληρός» και «παραβατικός». Είναι προϊόν μιας κοινωνίας που ανέχεται τον κυνισμό, τη βαναυσότητα και το «δεν βαριέσαι». Ζούμε σε ένα σύστημα όπου η ανθρώπινη ζωή αρχίζει να αξίζει όλο και λιγότερο. Εντωμεταξύ, far West έχουμε γίνει στον Νέο Κόσμο;
Ο Rack αποφάσισε να μετατρέψει μια συναυλία σε μικρή κατηχητική ώρα, ζητώντας από το κοινό να φωνάξει «Ιησούς Χριστός νικά» — πρώτα οι άντρες, μετά οι γυναίκες, σχεδόν σαν πρόβα παιδικής χορωδίας που δεν μπαίνει σωστά στο μέτρο. Και όταν η ανταπόκριση δεν ήταν «αρκετά καθαρή», ζήτησε… δεύτερο γύρο, γιατί, όπως είπε, «είναι σημαντικό». Στο μεταξύ, οι συναυλίες αποκτούν απρόβλεπτο χαρακτήρα: σήμερα τραγουδάς, αύριο κάνεις προσευχή, μεθαύριο μπορεί να σου ζητήσουν να λύσεις και κάνα σταυρόλεξο.
Το Τέρας, το σκαντζοχοιράκι και η Ματσούκα για τη Μία Κόλλια
Πόσο με εκνεύρισε και πόσο στενοχωρήθηκα που με εκνεύρισε η Κλερ Ντέινς, που είναι αγαπημένη μου γενικώς, στο Τhe Beast in Me. Και όλη η σειρά δηλαδή που τη σταμάτησα 2 επεισόδια πριν από το τέλος. Είχε συνέχεια μία φάτσα τρομαγμένο – απορημενο – θυμωμένο – κάπως, χωρίς καμία διακύμανση. Το πρόσωπο δεν χαλάρωνε ποτέ, κάτι που δεν μπορεί να συμβεί στη ζωή ό,τι και αν σου συμβαίνει. Και γενικώς, μια μπούρδα που έμοιαζε πολλά υποσχόμενη.
Χθες περνούσε τον δρόμο αργά αργά ένα νεογέννητο σκαντζοχοιράκι. Σταμάτησα φυσικά για να μην το λιώσω και από πίσω με έβριζαν διάφοροι. Βγήκα έξω και εξήγησα – και συνέχισαν. Μετά αναρωτιόμαστε για τη βία των ανηλίκων. Αλήθεια τώρα; Δείξε μου δίπλα σου πάνω από 3 όχι θυμωμένους ενήλικες.
Μα πόσο δεν με νοιάζει αν ο Τσιτσιπάς είναι ο πρώτος που πήρε κλήση στο κινητό του για υπέρβαση ταχύτητας και η Ματσούκα οδηγούσε χωρίς πινακίδες. Μα καθόλου. Και πόσο έξαλλη είμαι που αφέθηκε ελεύθερος ο αστυνομικός “το περιπολικό δεν είναι ταξί”. Δεν ξέρω νομικά, ούτε με νοιάζει. Αν αυτός είχε στείλει περιπολικό, η κοπέλα θα ζούσε. Τόσο απλά. Στο μυαλό μου το νιώθω “ανθρωποκτονία εξ αμελείας”.
Α, και περιμένουμε 2 μήνες τον ΔΕΔΔΗΕ να έρθει να φτιάξει τα ρολόγια που μας ξήλωσαν άγνωστοι και μας είπαν να μην τα πειράξουμε γιατί είναι επικίνδυνο. Ακούει κάποιος εκεί στις υπηρεσίες σας;
Πηγή: www.news247.gr
























