
Κυρανάκης από 89η ΔΕΘ: Τέλος τα «μπαλώματα» στον ΟΣΕ – Από το 2026 μακροχρόνιες συμβάσεις συντήρησης
Την έναρξη μακροχρόνιων συμβάσεων συντήρησης στον ελληνικό σιδηρόδρομο από το 2026 προανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά τη διάρκεια τοποθέτησής του στην εκδήλωση του Υπερταμείου «Οι στρατηγικές συμβάσεις που αλλάζουν τη χώρα» στο πλαίσιο της 89ης ΔΕΘ το Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2025.
«Φέτος θα είναι η τελευταία χρονιά που ο σιδηρόδρομος λειτουργεί με ”μπαλώματα”. Από το 2026 και μετά θα πάμε σε μακροχρόνιες συμβάσεις συντήρησης, με το σωστό τρόπο, τα ευρωπαϊκά πρότυπα για να μπορούμε σε υπερδεκαετή ορίζοντα να ξέρουμε ότι ο σιδηρόδρομος έχει τα αυτονόητα και πολλά παραπάνω, με συμβάσεις μακροχρόνιας συντήρησης, τις οποίες θα δουλέψουμε μαζί με το PPF και τη νέα διοίκηση του ΟΣΕ, τον κ. Ιωάννου, τον κ. Παληό και τον κ. Χριστογιάννη και όλη την ομάδα των ανθρώπων που έχει όρεξη να δουλέψει», επεσήμανε ο κ. Κυρανάκης.
Ο κ. Κυρανάκης και ο κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου, μίλησαν για τις τελευταίες εξελίξεις στο σιδηροδρομικό τομέα.
Θετική εξέλιξη η ίδρυση του νέου ΟΣΕ
Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, ο κ. Κυρανάκης τόνισε ότι η ψήφιση του νέου νομοσχεδίου αποτελεί μία σημαντική εξέλιξη για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ. «Τον Ιούλιο πέρασε από την Ελληνική Βουλή με δική μας πρωτοβουλία ένα νομοσχέδιο το οποίο αλλάζει τον ΟΣΕ, τον μετατρέπει σε μία σύγχρονη εταιρεία με το πιο ευέλικτο πλαίσιο στο ελληνικό δημόσιο. Σε επίπεδο στελέχωσης, σε επίπεδο δαπανών, σε επίπεδο έργων, για να μπορούμε επιτέλους να κινηθούμε με ταχύτητα, όχι με τις αγκυλώσεις τις οποίες βρίσκουμε στο ευρύτερο δημόσιο».
Ακολούθως, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών είπε για τον στόχο της κυβέρνησης ο ελληνικός σιδηρόδρομος να αποτελέσει πηγή οικονομικής ανάπτυξης μέσω της διασύνδεσης με τους λιμένες. «Εμείς έχουμε την πολιτική βούληση πραγματικά να αλλάξουμε τα πράγματα και δεν έχουμε την πολυτέλεια να καθυστερήσουμε. Άρα τα 27 έργα τα οποία έχουμε περιγράψει ξεκινούν οι διαδικασίες προκήρυξης τους άμεσα. Έχουν οριστεί οι τεχνικές ομάδες οι οποίες πρέπει να είναι στη θέση τους για να τρέξουν και να μπορέσουν να βάλουν σε τάξη μαζί με τη νέα διοίκηση στον νέο ΟΣΕ που ξεκινά σε αυτή τη πολύ δύσκολη συγκυρία, για να αλλάξουμε σελίδα σε ένα οργανισμό ο οποίος έχει 160 και πλέον χρόνια ζωής.
Έχουμε σιδηρόδρομο στην Ελλάδα το 1869 και προφανώς σε όλα αυτά τα χρόνια, σε όλα αυτές τις δεκαετίες έχει συνδέσει ο σιδηρόδρομος στην παρουσία του, την λειτουργία του με πολύ σημαντικές τιμές για την πατρίδα μας. Η πιο μαύρη σελίδα γράφηκε 28 Φεβρουαρίου του 2023. Το γνωρίζουμε όλοι αυτό.
Και μαθαίνουμε από τα λάθη που έγιναν και οφείλουμε να μάθουμε ακόμα περισσότερα. Αλλά με αισιοδοξία, σιγουριά και αυτοπεποίθηση για το μέλλον ξέρουμε ότι πέρα από το αυτονόητο που είναι η ασφάλεια, τα έργα ασφάλειας τα οποία πρέπει να τρέξουμε και θα τρέξουμε η επόμενη μέρα, στην επόμενη ΔΕΘ θέλω να είμαστε εδώ να κάνουμε τη συζήτηση για την οικονομική ανάπτυξη που μπορεί να φέρει πραγματικά ο σιδηρόδρομος. Διότι από εδώ από τη Θεσσαλονίκη, συνδέοντας το λιμάνι το οποίο επεκτείνεται, αναβαθμίζεται και συνδέεται με το σιδηρόδρομο, μπορεί πραγματικά αυτή εδώ η πόλη να αποτελέσει πύλη εισόδου για προϊόντα από όλον τον κόσμο και διάδρομο εξαγωγών για την ελληνική οικονομία προς όλη την Ευρώπη.
Να αποτελέσουμε πραγματική εναλλακτική σε μεγάλα λιμάνια όπως το Ρότερνταμ, η Βαρκελώνη κά. και ο σιδηρόδρομός μας, να δίνει θέσεις εργασίας, να δίνει οικονομική ανάπτυξη, να δίνει ένα εναλλακτική με πολύ χαμηλότερες τιμές για τις εξαγωγές και μετακινήσεις σε όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις»
Πηγή: www.mononews.gr
























