
Κυψέλη: Ξεσηκωμός για την κακή κατάσταση των σχολείων από γονείς και μαθητές
Κινητοποίηση με σειρά σοβαρών αιτημάτων πραγματοποιούν την Τρίτη τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 26ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση:
Mε απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου μας, 26ου Δημοτικού Αθηνών, προχωράμε σε κινητοποίηση την Τρίτη 11 Νοεμβρίου:
Στις 8.00 π.μ. συγκεντρωνόμαστε έξω από το σχολείο (Φωκίωνος Νέγρη 63), κάνουμε αποχή την πρώτη διδακτική ώρα και μαζί με τα παιδιά μας πραγματοποιούμε πορεία στη Φωκίωνος Νέγρη.
Απαιτούμε να καλυφθούν άμεσα όλες οι επείγουσες εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου μας:
Mε απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου μας, 26ου Δημοτικού Αθηνών, προχωράμε σε κινητοποίηση την Τρίτη 11 Νοεμβρίου:
Στις 8.00 π.μ. συγκεντρωνόμαστε έξω από το σχολείο (Φωκίωνος Νέγρη 63), κάνουμε αποχή την πρώτη διδακτική ώρα και μαζί με τα παιδιά μας πραγματοποιούμε πορεία στη Φωκίωνος Νέγρη.
Απαιτούμε να καλυφθούν άμεσα όλες οι επείγουσες εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου μας:
– Να καλυφθούν τώρα οι 26 ώρες εκπαιδευτικών κενών στη σχολική μας μονάδα! Πολλά παιδιά του 26ου Δημοτικού Αθηνών έχουν ήδη στερηθεί από 18 έως 27 διδακτικές ώρες πρώτης ξένης γλώσσας (Αγγλικά) και 18 διδακτικές ώρες δεύτερων ξένων γλωσσών (Γαλλικά & Γερμανικά).
– Να λειτουργήσει το Ολοήμερο για όλα τα παιδιά που έχουν εγγραφεί σε αυτό! Τα παρατεινόμενα κενά μέχρι και τη 10η εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων έχουν ως συνέπεια τη μη λειτουργία του ολοήμερου για τις τάξεις Ε΄και Στ΄.
– Να καλυφθούν ΟΛΕΣ οι ανάγκες για παράλληλη στήριξη, ώστε ΚΑΝΕΝΑ παιδί να μην στερείται την υποστήριξη που ορίζει η διάγνωσή του! Μέσα στο έτσι κι αλλιώς ανεπαρκές πλαίσιο που ορίζει έναν/μία εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης ανά τμήμα, εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης “μοιράζεται” σε δύο τμήματα, φαινόμενο που την περσινή χρονιά διήρκεσε μέχρι τη λήξη της.
– Να λειτουργήσει 2ο Τμήμα Ένταξης για όλα τα παιδιά που το χρειάζονται! Σε ένα σχολείο με 280 παιδιά, έχει καταργηθεί η οργανικότητα του 2ου Τμήματος Ένταξης, ενώ παρά τις διαπιστωμένες ανάγκες, τις εισηγήσεις των Συμβούλων Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και του Συλλόγου Διδασκόντων, καθώς και τον Ν. 5224/2025, δεν εγκρίνεται η λειτουργία ούτε καν προσωρινού 2ου Τ.Ε. με αποτέλεσμα να υπονομεύεται στην πράξη η ισότιμη πρόσβαση στη μάθηση.
– Να λειτουργήσει ΤΥ ΙΙ ZΕΠ για όλα τα παιδιά που χρειάζονται ακόμα υποστήριξη στη γλώσσα! Σε ένα σχολείο όπου η μεγάλη πλειοψηφία του μαθητικού πληθυσμού έχει άλλη μητρική γλώσσα, η μη λειτουργία 2ου Τμήματος Υποδοχής, σημαίνει προσκόμματα στην παρακολούθηση των μαθημάτων της τάξης, με ο,τι αυτό συνεπάγεται σε γλωσσικό, μαθησιακό, κοινωνικό και ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο για τα παιδιά.
Απαιτούμε να αποκατασταθούν άμεσα οι κτιριακές ανεπάρκειες:
– Να διορθωθούν οι κακοτεχνίες! Μέσα στο καλοκαίρι έγιναν ορισμένα από τα αναγκαία έργα που ο Σύλλογος Γονέων & ο Σύλλογος Διδασκόντων αιτούνταν εδώ και χρόνια. Κι ενώ βρισκόμαστε στην αρχή της σχολικής χρονιάς, αποκαλύπτεται η προχειρότητα των έργων σε τουαλέτες, εσωτερικά κάγκελα και φρεάτια στον προαύλιο χώρο, με κύρια συνέπεια την έκθεση παιδιών σε κίνδυνο.
– Να αποκατασταθεί η προσβασιμότητα για ΑμεΑ και άτομα με κινητικά προβλήματα! Ενώ στο σχολείο μας φοιτά μαθητής της Ε΄ Τάξης που κινείται με αμαξίδιο, ενώ από τον Νοέμβριο του 2024 ο προϊστάμενος του Α΄ ΚΕΔΑΣΥ Α΄Αθήνας έχει υποδείξει τις σχετικές ενέργειες που απαιτούνται, ενώ στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς ο Δήμαρχος της Αθήνας διατεινόταν ότι “η νέα χρονιά βρίσκει τα σχολεία προσβάσιμα” και ο Αντιδήμαρχος Κτιριακών Υποδομών διατύπωνε ότι “είμαστε έτοιμοι για το πρώτο κουδούνι”, στο σχολείο μας ΔΕΝ κατασκευάστηκε τουαλέτα για ΑμεΑ, ΔΕΝ λειτουργεί αναβατόριο και ΔΕΝ έχει διορθωθεί η κλίση αναπηρικής ράμπας, συνθήκες που παρατείνουν στην σχολική μας κοινότητα ένα απαράδεκτο καθεστώς εξαίρεσης.
– Να γίνουν όλα τα αναγκαία έργα με γνώμονα την ασφάλεια, τη λειτουργικότητα και την υγιεινή στη σχολική μας κοινότητα! Πέρα από την αναλυτική κοινοποίηση των προβλημάτων στη Δημοτική Αρχή, η ίδια η πραγματικότητα υποδεικνύει τα έργα που χρειάζονται: σκουριασμένα και ξεχαρβαλωμένα φρεάτια στον αύλειο χώρο, τραυματισμοί μαθητών στο τσιμέντο της αυλής, φθαρμένα κιγκλιδώματα, μη προστατευόμενη από τη βροχή, ανισόπεδη και ολισθηρή πρόσβαση στις μαθητικές τουαλέτες, καμία διάβαση και ευκρινής σήμανση πλησίον του σχολείου, πεπαλαιωμένο σύστημα βρυσών στο προαύλιο, αφόρητη ζέστη στους εσωτερικούς χώρους προς το κλείσιμο της σχολικής χρονιάς, κανένας αντισεισμικός έλεγχος, κανένα πιστοποιητικό πυρασφάλειας.
Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, η Δημοτική Αρχή, δια της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 6ης ΔΚ Αθηνών, παρά τις διαρκείς επισημάνσεις και την αντίθεση του Συλλόγου μας και παρά τη μη συναίνεση του Διευθυντή, παραχωρεί το σχολείο μας για 3η συνεχόμενη χρονιά στο κατηχητικό της περιοχής για “δραστηριότητες”, με απόλυτη αδιαφορία για το γεγονός ότι ο φορέας αξιοποιεί τον δημόσιο σχολικό χώρο για την προσέλκυση παιδιών στις ευρύτερες δρασηριότητές του (!) και αναπαράγει αναχρονιστικές – αντιπαιδαγωγικές πρακτικές διάκρισης ανάμεσα στα παιδιά με βάση το φύλο τους (!).
Η απαξίωση των εκπαιδευτικών και κτιριακών αναγκών του σχολείου μας, η περιφρόνηση των μορφωτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των παιδιών, η χυδαία εργαλειοποίηση του Δημόσιου σχολικού χώρου, είναι μέρος της ευρύτερης επίθεσης στο Δημόσιο Σχολείο, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από τα προβλήματα μετακίνησης παιδιών σε υπερτοπικά σχολεία, την επιβολή προϋποθέσεων για εγγραφή στο Ολοήμερο, τις συμπτύξεις τμημάτων ακόμα και μετά το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, τα χιλιάδες κενά, τις πειθαρχικές διώξεις αγωνιζόμενων εκπαιδευτικών, την προσπάθεια κατηγοριοποίησης σχολείων και μαθητών, την άλωση του δημόσιου χαρακτήρα της παιδείας από ιδιωτικά συμφέροντα.
Ορισμένες από τις κορυφές του παγόβουνου αυτής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής είδαμε:
– στα δακρυγόνα και τις χειροβομβίδες κρότου λάμψης επάνω σε μικρούς μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς που διαμαρτύρονταν ενάντια στις συμπτύξεις τμημάτων, έξω από τα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄Αθήνας, στις 23/10.
– στην κατάρρευση ταβανιού επάνω σε μαθητές στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Πόρτο Ράφτη στις 5/11, και αφού ο Οργανισμός Αντισεισμικής Προστασίας και Ελέγχου είχε διαβεβαιώσει προφορικά ότι όλα είναι μια χαρά.
– στην αστυνομική καταδίωξη και με drone, τη βίαιη σύλληψη, παράτυπη κράτηση και δίωξη 13χρονου μαθητή του 23ου Γυμνασίου Αθηνών που πήγαινε να στηρίξει την κατάληψη του σχολείου του ενόψει του πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου της 6ης Νοέμβρη.
Γι αυτό και την Τρίτη 11 Νοεμβρίου, στο 26ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, το μάθημα θα αρχίσει από “α”: Αντίσταση – Αγώνας – Αξιοπρέπεια! Διεκδικούμε να γίνουν ΤΩΡΑ όλα όσα επείγουν! Μαζί, υπερασπιζόμαστε τα παιδιά και το Δημόσιο Σχολείο!
Πηγή: www.news247.gr






















