
F1 Μεξικό: Ο Νόρις στην pole
Άγρια ομορφιά έχει πάρει το πρωτάθλημα οδηγών, το οποίο διεκδικούν 3: Ο Λάντο Νόρις (332β.) που σημείωσε την 14η pole της καριέρας του, ο Φερστάπεν (306β.) που κατετάγη 5ος και ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Όσκαρ Πιάστρι (346β.) που κατετάγη 7ος. Ο Λάντο Νόρις θα εκκινήσει το σημερινό Grand Prix στην πίστα Autódromo Hermanos Rodríguez από την pole position, χάρη στον ταχύτερο γύρο στο Q3 με χρόνο 1:15.586. Επίδοση που έγινε με μέση ωριαία ταχύτητα 205km/h και αποτελεί νέο ρεκόρ πίστας. Είναι η πέμπτη pole του οδηγού της McLaren φέτος και η πρώτη του στο Μεξικό.
Ο Νόρις δέχτηκε πίεση από τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari, ο οποίος ήταν ταχύτερος μετά την πρώτη προσπάθεια του Q3, αλλά θα εκκινήσει δίπλα στον Άγγλο στην πρώτη σειρά με χρόνο 1:15.848. Στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης βρίσκεται ο Λιούις Χάμιλτον με τη δεύτερη Ferrari. Ο Βρετανός στην καλύτερη επίδοσή του με τη Ferrari ξεκινά τρίτος χάρη σε έναν γύρο 1:15.938, με τον συμπατριώτη του Τζορτζ Ράσελ δίπλα του, στην τέταρτη θέση με τη Mercedes.
Στην τρίτη σειρά της εκκίνησης ο πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν (5ος) και η δεύτερη Mercedes του Κίμι Αντονέλι (6ος). Ο περσινός νικητής στην Πόλη του Μεξικού, Κάρλος Σάινθ, κατετάγη έβδομος, μία θέση μπροστά από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Όσκαρ Πιάστρι, αλλά ο Ισπανός έχει ποινή πέντε θέσεων λόγω της σύγκρουσης με τον Αντονέλι στο Ώστιν. Έτσι εκκινεί 12ος.
Το βραβείο Pirelli Pole Position Award απονεμήθηκε στον Νόρις από τον Ρόουμ Φλιν. Ο Αμερικανός ηθοποιός έγινε αρχικά γνωστός ως ασκούμενος της δικηγόρου που υποδυόταν η Βαϊόλα Ντέιβις στη σειρά, «How To Get Away With Murder». Η ερμηνεία του στη δημοφιλή σαπουνόπερα «The Bold and the Beautiful» του χάρισε ένα βραβείο Emmy ως Καλύτερος Νέος Ηθοποιός σε δραματική σειρά.
Η μαλακή γόμα C5 ήταν το μόνο ελαστικό που χρησιμοποιήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών. Σε μια πίστα που είναι η τρίτη μικρότερη σε μήκος στο ημερολόγιο, η κίνηση αποτελεί πάντα πρόβλημα, με τους οδηγούς να ψάχνουν κενό για μια καλή προσπάθεια. Ο Ισάκ Χατζάρ ήταν ο ταχύτερος για τη Racing Bulls στο Q1, με τον Νόρις να παίρνει την πρώτη θέση στο Q2 πριν ολοκληρώσει έναν ακόμα τέλειο γύρο για να κατακτήσει την pole.
Οι οδηγοί που έφταναν στην πρώτη στροφή μετά την ευθεία του ενός χιλιομέτρου, με τα ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία στον μπροστινό άξονα, επωφελήθηκαν σίγουρα από ένα καλά ισορροπημένο μονοθέσιο και επομένως είχαν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η διαχείριση της θερμοκρασίας των πίσω ελαστικών στον τελευταίο τομέα ήταν το κλειδί για να κερδίσουν μερικά πολύτιμα εκατοστά. Οι λίγοι οδηγοί που κατάφεραν να σημειώσουν τον καλύτερο χρόνο τους σε έναν δεύτερο γύρο, το οφείλουν πιθανότατα αποκλειστικά στη βελτίωση από την εξέλιξη της πίστας. Η θερμοκρασία της πίστας, η οποία μπορεί να φτάσει τους 50°C στον αγώνα θα είναι ένας βασικός παράγοντας όσον αφορά τις στρατηγικές επιλογές με στόχο τη διαχείριση της φθοράς λόγω υπερθέρμανσης. Κανένας οδηγός δεν έχει κρατήσει δύο σετ μέσης γόμας.
Είναι δεδομένο ότι η στρατηγική μιας αλλαγής θα είναι η πιο δημοφιλής επιλογή για τον αγώνα. Η μέση γόμα έχει αποδειχθεί η πιο ευέλικτη γόμα αυτό το Σαββατοκύριακο και η εκκίνηση με αυτήν ανοίγει τουλάχιστον μερικές επιλογές. Εάν οι οδηγοί μπορέσουν να παρατείνουν το πρώτο μέρος μέχρι τον 45ο γύρο, θα μπορούσαν να βάλουν Soft για να φτάσουν στη σημαία του τερματισμού. Από την άλλη πλευρά, εάν η πτώση απόδοσης της C4 είναι πολύ μεγάλη, είναι εφικτή μια αλλαγή σε σκληρή γόμα μεταξύ του 26ου και του 32ου γύρου.
Ο αγώνας σήμερα θα κριθεί στη διαχείριση των ελαστικών. Η εκκίνηση με τη μαλακή γόμα θα μπορούσε να δώσει ένα αρχικό πλεονέκτημα όσον αφορά στην πρόσφυση, αλλά το βαρύ φορτίο καυσίμου θα απαιτούσε από τον οδηγό να διαχειριστεί τον ρυθμό. Σε αυτή την περίπτωση, μια αλλαγή σε μέση γόμα C4 θα ερχόταν μεταξύ του 23ου και του 29ου γύρου, ή αν προτιμηθεί η σκληρή γόμα C2, μεταξύ του 20ου και του 26ου γύρου.
Θεωρητικά, μπορεί κανείς να εξετάσει και μια στρατηγική 2 αλλαγών χρησιμοποιώντας μαλακή/μέση/μαλακή γόμα η οποία στα χαρτιά είναι εξίσου γρήγορη. Ωστόσο, το μειονέκτημα της απώλειας θέσεων μετά τα pit-stop, και η δυσκολία προσπέρασης σε αυτήν την πίστα, σημαίνει ότι αυτό είναι πραγματικά ανταγωνιστικό μόνο στη θεωρία.
Ο poleman Λάντο Νόρις τόνισε: «Είμαι χαρούμενος που επέστρεψα στην pole, έχει περάσει αρκετός καιρός στην πραγματικότητα. Είναι ένα καλό συναίσθημα. Ο γύρος; Δεν ξέρω. Ήταν ένας από αυτούς τους γύρους που δεν ξέρεις πραγματικά τι συνέβη, φάνηκε αξιοπρεπής, αλλά όταν πέρασα τη γραμμή και είδα 1:15. 5 δέκατα, εξεπλάγην πολύ ευχάριστα. Ένιωθα καλά όλο το Σαββατοκύριακο, ειδικά σε FP3, Q1, Q2, Q3. Αγχώθηκα λίγο με τις Ferrari στο Q3 προς το τέλος, αλλά έβγαλα την απόδοση όταν χρειαζόταν και είμαι χαρούμενος γι’ αυτό. Είμαι εδώ για να κερδίσω, περιμένω μάχη με τις Ferrari». Αξίζει να τονίσουμε πως η ευθεία που βρίσκεται μπροστά από τους οδηγούς στην εκκίνηση μήκους 830 μέτρων είναι η μεγαλύτερη της χρονιάς. Πιθανά ο οδηγός που εκκινεί 3ος μπορεί να επωφεληθεί από το slip streaming αν κολλήσει πίσω από τον poleman.
Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για απόψε στις 22:00 και θα μεταδοθεί απευθείας από το ΑΝΤ1+.
Η σημερινή σειρά εκκίνησης είναι:
Διαβάστε επίσης
F1 Μεξικό, ελεύθερα: Ταχύτερος ο Φερστάπεν
Πηγή: www.mononews.gr

























