
Ένας χρόνος Μετρό Θεσσαλονίκης με πολλές… συγκινήσεις
Τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης έγιναν το Σάββατο 30/11 του 2024, των 10 χιλιομέτρων, των 13 σταθμών και των 18 συρμών, αξίας 3 δισεκατομμυρίων ευρώ μετά τυμπανοκρουσιών.
Από τις 10/11 έως τις 10/12 θα διακοπεί προσωρινά η λειτουργία του, για “τροποποιήσεις δρομολογίων, ενόψει της επέκτασης προς την Καλαμαριά”, όπως αναφέρει η ανακοίνωση της THEMA, της Εταιρείας Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, θα ελεγχθούν και όλα τα συστήματα που περνούν από το Κέντρο Ελέγχου και έχουν προδώσει πολλάκις τους δημιουργούς του πιο ακριβού μετρό (τηρουμένων των αναλογιών) του πλανήτη.
Επειδή το μετρό θα είναι ανενεργό στα πρώτα του γενέθλια, θα το γιορτάσουμε σήμερα.
Για την ακρίβεια, θα θυμηθούμε τις συγκινήσεις που πρόσφερε σε έναν χρόνο, τις φορές που διεκόπη η λειτουργία (από δέκα λεπτά έως 8 ώρες) κι εκείνες που απειλήθηκε η ασφάλεια όσων το εμπιστεύτηκαν.
Υπολογίσαμε πως από το 10 έως το 12% της λειτουργίας του, έγινε με μεγάλη ταλαιπωρία. Χωρίς το παραμικρό πρόβλημα (ταλαιπωρία, βλάβη, καθυστέρηση) λειτούργησε ΜΗΔΕΝ μέρες, με το πλήρως αυτοματοποιημένο και ολοκαίνουργιο σύστημα, να αποδεικνύεται “ευχή” και “κατάρα”.
Κατά πως φαίνεται, δεν ήταν τυχαίο το πρόβλημα που προέκυψε την ημέρα των εγκαινίων, με τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων. Από τις 30/11 του 2024 έως σήμερα οι Θεσσαλονικείς δεν μπορούν να εμπιστευτούν απόλυτα το μετρό, γιατί δεν τους το… επιτρέπει.
Προκύπτουν διαρκώς θέματα, από πλημμύρες εντός των σταθμών, χαλασμένες κυλιόμενες σκάλες, χαλασμένους ανελκυστήρες, προβληματικά μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, αλλά και διακοπή λειτουργίας των συρμών και εγκλωβισμοί, λόγω τεχνικών προβλημάτων.
Όλες οι ανεπάρκειες έχουν ως συνέπεια το συνωστισμό και την ταλαιπωρία των επιβατών, που δεν μπορούν να ορκιστούν για το ομαλό της εμπειρίας τους, σε κάθε χρήση του μετρό.
Γιατί;
Με εξαίρεση τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, όταν υπήρχαν -φυσικά- μικροπροβλήματα, αλλά όχι εγκλωβισμοί και άλλοι κίνδυνοι για τη σωματική υγεία των επιβατών, όλους τους άλλους μήνες έχει γίνει κάτι επικίνδυνο, που “φωνάζει” πως κάτι (ή πολλά) έχει γίνει λάθος.
Ας δούμε τα worst of που έχει προσφέρει το έργο που φτιάχτηκε για να ανακουφίσει και τελικά, αγχώνει.
Η αρχή ήταν χαρακτηριστική της συνέχειας
Στις 2/12 του 2024 τέθηκαν εκτός λειτουργίας 7 από τους 13 ανελκυστήρες, σε διάφορους σταθμούς, λόγω εισροής νερών από την κακοκαιρία Bora.
Στις 4/12 ακινητοποιήθηκε συρμός που ήταν καθ οδόν για τον σταθμό “25η Μαρτίου”. Από τα μεγάφωνα ενημερώθηκαν οι επιβάτες πως έπρεπε να κατευθυνθούν προς την άλλη πλευρά. Σε 40 λεπτά το θέμα είχε τακτοποιηθεί.
Στις 14/12 επιβάτες εγκλωβίστηκαν για 15’ στα βαγόνια, με κλειστά παράθυρα και κλειστές πόρτες. Αφότου κάποιος εδέησε να τους ενημερώσει πώς να ανοίξουν τις πόρτες, περπάτησαν μέσα στις σήραγγες για δέκα λεπτά, ώστε να βγουν στην επιφάνεια από καταπακτή.
Ο λόγος ήταν διακοπή της ηλεκτροδότησης (εξαιτίας βραχυκυκλώματος) που ακινητοποίησε τον συρμό, μεταξύ των σταθμών “Φλέμινγκ” και “Ευκλείδης”.
Για αυτό το περιστατικό, διατάχθηκε επείγουσα προκαταρκτική εξέταση, για πιθανά αδικήματα, όπως επικίνδυνες παρεμβάσεις σε συγκοινωνίες και έκθεση σε κίνδυνο.
Μέχρι σήμερα, δεν έχει δημοσιευτεί το αποτέλεσμα της έρευνας.
Στις 22/12 συρμός που εκτελούσε το δρομολόγιο προς “Νέα Ελβετία” ακινητοποιήθηκες τον σταθμό “25η Μαρτίου”, λόγω τεχνικού προβλήματος. Αναστατώθηκε η ροή των δρομολογίων, με τους επιβάτες να αναγκάζονται να αποβιβαστούν και να μπουν στο συρμό που εκτελούσε το αντίθετο δρομολόγιο.
Στις 23/12 επιβάτες εγκλωβίστηκαν σε συρμό στο σταθμό “Αγία Σοφία”, ενώ και κατά την εκκένωση οι αυτόματες πόρτες ανοιγοέκλειναν, απειλώντας την ασφάλεια των επιβατών. Ο σταθμός έκλεισε και η λειτουργία διεκόπη καις τις δυο τροχιές, με τις καθυστερήσεις να φτάνουν έως τα 80 λεπτά.
Στις 2/1 του 2025 προκλήθηκε χάος στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων που δεν “δούλευαν”, ενώ στο σταθμό “Νέα Ελβετία” χάλασαν οι κυλιόμενες σκάλες.
Στις 10/1 επιβάτες αντίκριζαν κατεβασμένα τα ρολά στην είσοδο του “Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού”, στο τέλος της κυλιόμενης σκάλας. Μετά μάθαιναν πως είχαν ανασταλεί τα δρομολόγια μεταξύ του σταθμού της αφετηρίας και του “Δημοκρατίας”, λόγω προβλήματος στις ράγες.
Στις 16/1 στις 18.00 προέκυψε πρόβλημα στις γυάλινες, αυτόματες, πόρτες που αποτρέπουν την πρόσβαση στις ράγες (δεν έκλειναν), στο σταθμό “Βενιζέλου” (ανοιγόκλειναν μόνες τους). Ακινητοποιήθηκαν οι συρμοί και από τις δυο κατευθύνσεις. Το ζήτημα λύθηκε σε δέκα λεπτά. Στις 22.00 συρμός ακινητοποιήθηκε μέσα στη σήραγγα, για 35’. Οι επιβάτες έμειναν εγκλωβισμένοι.
Στις 22/1 τεχνικό πρόβλημα δεν επέτρεψε την ομαλή λειτουργία, από τη Νέα Ελβετία προς το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Συρμός είχε κολλήσει, μεταξύ των σταθμών “Πανεπιστήμιο” και “Σιντριβάνι”.
Στις 24/1 “παρέδωσαν” ξανά, οι κυλιόμενες σκάλες και τα ακυρωτικά μηχανήματα εισιτηρίων στο σταθμό “Νέα Ελβετία”. Για να αποφευχθεί ο συνωστισμός, άνοιξαν τα τουρνικέ.
Στις 21/2 υπήρξε πλήρης διακοπή λειτουργίας από τις 11.30, λόγω τεχνικού προβλήματος. Οι υπεύθυνοι ενημέρωσαν πως έγινε προληπτικός έλεγχος, έπειτα από ένδειξη στο κέντρο ελέγχου.
Στις 25/2 υπήρξε δυσλειτουργία μεταξύ των σταθμών της “25ης Μαρτίου” και της “Νέας Ελβετίας”, καθώς λειτουργούσε μόνο η τροχιά 2. Οι επιβάτες έπρεπε να μετεπιβιβάζονται στον σταθμό της 25ης Μαρτίου, από την τροχιά 1 στην τροχιά 2 και αντιστρόφως.
Στις 4/3 η κυκλοφορία από τους σταθμούς ”25η Μαρτίου” έως τον ”Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό” πραγματοποιείτο μόνο μέσω της τροχιάς 1.
Στις 21/3 τα δρομολόγια πραγματοποιούνταν από μια τροχιά, μεταξύ του ΝΣΣ και του σταθμού “Σιντριβάνι”.
Στις 1/4 τέθηκε εκ νέου, σε υποβαθμισμένη λειτουργία η τροχιά 2 στο ύψος της Βούλγαρη, εξαιτίας τεχνικού προβλήματος. η κυκλοφορία από τον σταθμό “25η Μαρτίου” έως αυτόν της Νέας Ελβετίας πραγματοποιήθηκε μέσω ενός συρμού που κινείτο μπρος-πίσω και ο σταθμός 25ης Μαρτίου λειτουργούσε ως σταθμός μετεπιβίβασης.
Στις 24/5 δεκάδες επιβάτες βρέθηκαν παγιδευμένοι στο σταθμό “Ανάληψη”, χωρίς δυνατότητα εξόδου, εξαιτίας τεχνικής βλάβης στο μόνο ακυρωτικό μηχάνημα εξόδου
Στις 4/6 έκλεισε προσωρινά, ο σταθμός “Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός”, λόγω τεχνικού ζητήματος, ενώ από τον σταθμό «Σιντριβάνι» έως τον σταθμό «Δημοκρατίας» η κυκλοφορία πραγματοποιούνταν μόνο μέσω της τροχιάς 2.
Στις 21/6, το πρωί, διεκόπη η λειτουργία της γραμμής του μετρό, από το σταθμό “Σιντριβάνι” έως το “Δημοκρατία”. Λειτουργούσε μόνη η τροχιά 2), λόγω τεχνικού προβλήματος. Ξαναλειτούργησε μετά τις 15.30.
Στις 25/6 σοβαρό τεχνικό πρόβλημα που παρουσιάστηκε το πρωί, οδήγησε σε αναστολή των δρομολογίων στη γραμμή 1 για οκτώ ώρες -μεγαλύτερο διάστημα που “έπεσε” το δίκτυο, στους 7 μήνες λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Την Κυριακή 7/9 ένα τεχνικό πρόβλημα έθεσε εκτός λειτουργίας το σύστημα, σε όλο το μήκος της γραμμής.
Στις 18/9 γινόταν από μια τροχιά (2) η κυκλοφορία μεταξύ των σταθμών “Νέα Ελβετία” και “25η Μαρτίου”. Το πρόβλημα αποκαταστάθηκε, σε λιγότερο από μια ώρα.
Στις 4/11 για δυο και πλέον ώρες η κυκλοφορία διεξαγόταν μόνο από την τροχιά 2, από το σταθμό “Ανάληψη“ έως το σταθμό “Πανεπιστήμιο”, με τους επιβάτες να μετεπιβιβάζονται στο σταθμό “Πανεπιστήμιο”, ώστε να συνεχίσουν τη διαδρομή τους είτε προς τη “Νέα Ελβετία”, είτε προς τον “Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό”.
Σε ανακοίνωση της η THEMA εξήγησε ότι παρουσιάστηκε τεχνικό ζήτημα σε συρμό ενώ βρισκόταν στην αποβάθρα -και πριν την αναχώρηση για τον επόμενο.
Αν μη τι άλλο, σε έναν χρόνο λειτουργίας το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει προσφέρει πολλές και πολυπαραγοντικές συγκινήσεις.
Θα είχε ένα ενδιαφέρον να διερευνηθεί πόσοι πολίτες το χρησιμοποιούν με ελαφρά την καρδία και πόσοι από τους επισκέπτες στην πόλη, θα έμπαιναν στη διαδικασία της δοκιμής.
Εσείς θα την κάνατε;
Πηγή: www.news247.gr

























