
ΔΑΑ: Ισχυρές επιδόσεις με φόντο την ανάπτυξη των διεθνών αγορών
Ισχυρές επιδόσεις με ώθηση από τη θερινή περίοδο παρουσίασε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα του 9μηνου του 2025, που ήρθαν χθες στο φως της δημοσιότητας, με την επιβατική κίνηση να έχει αυξηθεί κατά 6,7% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2024, με τον αριθμό των επιβατών να αγγίζει τα 26,1 εκατομμύρια.
Η εικόνα της εταιρείας το 9μηνο του 2025 μαρτυρά θετικές προοπτικές εξέλιξης για το μέλλον και ακόμα μεγαλύτερης οικονομικής ευφορίας, παρά τον κίνδυνο που επιφέρουν οι επενδύσεις δισεκατομμυρίων σε επίπεδο υποδομών. Άλλωστε, όπως είναι ήδη γνωστό το β’ εξάμηνο του 2025, προγραμματίζεται να προστεθούν δώδεκα νέες συνδέσεις στο δίκτυο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, προσελκύοντας περισσότερους επιβάτες από όλο τον κόσμο στην Αθήνα.
Για παράδειγμα, τον περασμένο μήνα η η Cyprus Airways, ο εθνικός αερομεταφορέας της Κύπρου ανακοίνωσε την επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα με την έναρξη νέας απευθείας σύνδεσης Λάρνακα – Ηράκλειο τον προσεχή Δεκέμβριο, ενώ η Indigo ξεκινάει με 6 πτήσεις την εβδομάδα, την απευθείας σύνδεση Ελλάδα-Ινδίας από τον Ιανουάριο, με 3 πτήσεις από Δελχί και 3 πτήσεις από Βομβάη, με την Aegean από τον Μάρτιο έως τον Μάιο του 2026 να προσθέτει ακόμη 8 απευθείας πτήσεις: 5 από Αθήνα προς Δελχί και 3 προς Βομβάη.
Αύξηση εσόδων
Ως επακόλουθο της αυξημένης επιβατικής κίνησης σε συνδυασμό με την αναπροσαρμογή των τελών του αεροδρομίου είναι και η αύξηση των συνολικών εσόδων και των λοιπών εισοδημάτων του κατά 3,5% σε 526,9 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2025. Την ίδια ώρα, τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 185,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 4,8%, λόγω της μείωσης του μεταφερόμενου ποσού, αλλά εν μέρει αντισταθμίσθηκε από αύξηση κεφαλαίου στις αεροπορικές δραστηριότητες.
Παρά τις πιέσεις από τις εργασίες κατασκευής του νέου χώρου στάθμευσης, τα έσοδα από αεροπορικές δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 2,5% σε 397,5 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2025, ενώ από μη αεροπορικές δραστηριότητες έφτασαν τα 129,5 εκατ. ευρώ (+6,7%). Επιπλέον, τα EBITDA του εννεαμήνου διαμορφώθηκαν σε 346,9 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 1,2%, ενώ τα καθαρά κέρδη προ φόρων ήταν 241 εκατ. ευρώ και μετά φόρους 185,8 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 4,8%.
  
    
  
  
Ανάπτυξη των αγορών των ΗΠΑ και της Μέσης Ανατολής
Αν και οι τάσεις έδειξαν μέτρια μείωση της επιβατικής ζήτησης το 2025, με πιθανή αιτία τις γεωπολιτικές εντάσεις και τις μακροοικονομικές προκλήσεις, στην κορύφωση της θερινής περιόδου, ο ΔΑΑ ξεχώρισε ως ένας από τους πλέον συνδεδεμένους κόμβους της Ευρώπης, καταλαμβάνοντας την 8η θέση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Ειδικότερα, ιδιαίτερα αναπτυγμένες εμφανίζονται οι αγορές των ΗΠΑ και της Μέσης Ανατολής, δεδομένου ότι οι απευθείας υπερατλαντικές πτήσεις σημείωσαν θεαματική άνοδο, με την Αθήνα να συνδέεται πλέον με 9 πόλεις των ΗΠΑ και να καταγράφει 103 εβδομαδιαίες συχνότητες, αριθμός σχεδόν δύο φορές μεγαλύτερος σε επίπεδο διετίας.
Τα highlights του 9μηνου του 2025
Στα highlights του 9μηνου του 2025, είναι η ανάδειξη του αεροδρομίου ως “Overall Winner” στα ROUTES WORLD 2025 (Χονγκ Κονγκ, 24–26 Σεπτεμβρίου), την κορυφαία συνάντηση του κλάδου των αερομεταφορών, κατακτώντας την πρώτη θέση ανάμεσα στα αεροδρόμια όλων των κατηγοριών, ενώ αναδείχθηκε επίσης πρώτο μεταξύ των αεροδρομίων με πάνω από 20 εκατομμύρια επιβάτες.
Όσον αφορά στο πρόγραμμα επέκτασης του αεροδρομίου, τα δύο έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν την κατασκευή του Πολυώροφου Χώρου Στάθμευσης Οχημάτων και του νέου Βορειοδυτικού Χώρου Στάθμευσης Αεροσκαφών προχωρούν βάσει χρονοδιαγράμματος, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το δεύτερο εξάμηνο του 2027. Επιπλέον, η εταιρεία συνεχίζει τη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την επέκταση του Κύριου Αεροσταθμού, η οποία υλοποιείται με την προσέγγιση «Πρώιμης Συμμετοχής Εργολάβου (Early Contractor Involvement – ECI)», επιτρέποντας στον ΔΑΑ να διασφαλίσει έγκαιρη ανατροφοδότηση από εργολάβους για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό και εκτέλεση του έργου. Η διαδικασία εξελίσσεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και η επιλογή του προτιμητέου αναδόχου αναμένεται στις αρχές του 2026.
Παράλληλα, κομβικό σημείο της ιστορίας του αεροδρομίου είναι και η πρόσφατα ανακοινωθείσα αποχώρηση του επί 19 έτη διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας Γιάννη Παράσχη, ο οποίος θα εκτελεί τα καθήκοντά του έως και τον Ιανουάριο του 2026. Σημειώνεται δε, ότι από τον Φεβρουάριο του 2026, τα καθήκοντα του CEO της εταιρείας αναλαμβάνει ο Γιώργος Καλλιμασιάς, Γενικός Διευθυντής Στρατηγικής της Εταιρείας, ο οποίος έχει διατελέσει υπεύθυνος για μεγάλα στρατηγικά έργα, συμπεριλαμβανομένης της 20ετούς παράτασης της περιόδου παραχώρησης της Εταιρείας Αεροδρομίου και της εισαγωγής του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Διαβάστε επίσης:
Πηγή: www.mononews.gr























